دولت نجات ملی یمن در واکنش به مخالفت محور آمریکایی با عملیات آزادسازی مأرب، گزارشی مفصل را تهیه و فعالیت القاعده در این استان و حمایت‌‎های ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی از این گروه تروریستی را شرح داده است.

گزارش مفصل صنعاء از فعالیت القاعده در استان مأرب

به گزارش قدس آنلاین، دستگاه امنیت و اطلاعات دولت نجات ملی یمن برای نخستین بار در گزارشی اطلاعاتی از فعالیت گروه القاعده و عناصر آن در استان مأرب و ساختار سازمانی موسوم به ولایت مأرب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، گزارش صنعاء به توضیح درباره پناهگاه‌ها، خانه‌ها و مزارع مورد استفاده تررویست‌های القاعده در استان مأرب، هتل‌های محل سکونت آنها، انبارهای سلاح و تجهیزات و اردوگاه‌های آموزشی وابسته به آنها و گذرگاه‌های قاچاقی آنها برای رفت و آمد و رابطه آنها با مزدوران ائتلاف سعودی و حضور آنها در جبهه های نبرد می‌پردازد.

سازمان امنیت و اطلاعات دولت یمن تاکید کرد که با ارائه اطلاعات مذکور، درصدد است حجم توطئه‌ها علیه ملت یمن و میزان حمایت و تسهیلاتی که این عناصر تروریست توسط کشورهای متجاوز و در راس آن آمریکا دریافت می‌کند را آشکار کند.

این نهاد اعلام کرد که گزارش دقیق خود در این خصوص را با نقشه‌ها و جزئیات کامل در سطح رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر خواهد کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از حدود بیست روز پیش عملیات آزادسازی مأرب از چنگ اشغالگران را آغاز کردند که با پیشروی‌های خوبی همراه بوده است.

مقامات یمن بارها تاکید کردند که عناصر القاعده و داعش استان مأرب را به عنوان پایگاهی برای حمله به سراسر یمن قرار داده‌اند؛ اما عملیات مأرب با مخالفت آمریکا و سازمان ملل همراه شده که تا پیش از این نسبت به اوضاع مارب و تجاوز و محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی اقدام جدی انجام ندادند.

گروهک تروریستی داعش نیز اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جنگ مارب در کنار ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.