۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 742821

هاروکی موراکامی، رمان‌نویس اهل ژاپن تی‌شرت‌هایی را طراحی کرده که طرح برخی از آن‌ها از معروف‌ترین رمان‌های او الهام گرفته شده است.

داستان نویس مشهور، طراح تی شرت شد

قدس آنلاین: هاروکی موراکامی، نویسنده و رمان‌نویس ژاپنی به تازگی طراحی خط تولید تی‌شرت‌هایی را بر عهده گرفته که برخی از آن‌ها با الهام از برخی از مطرح‌ترین رمان‌های او نظیر «کافکا درکرانه» و «چوب نروژی» طراحی شده و برخی دیگر نشانگر عشق و علاقه او به گربه‌ها و موسیقی با نوشته‌هایی مخصوص روی هر یک از آن‌هاست. قیمت هرکدام از  این تی‌شرت‌ها حدود ۲۰ دلار است.

برای این که بدانیم موراکامی تا چه اندازه نویسنده منحصر به فردی است شواهد زیادی وجود دارد. کم‌تر نویسنده‌ای پیدا می‌شود که علاقه‌اش را به گربه‌ها روی آستین‌های لباسش؛ آن‌طور که موراکامی انجام می‌دهد به نمایش بگذارد.

نویسنده ۷۲ ساله ژاپنی چندی پیش هم در یک برنامه آنلاین رادیویی به منظور روحیه‌دهی به مخاطبان خود حضور یافت تا مردم بهتر بتوانند با اضطراب و استرس ناشی از شرایط روز دنیا کنار بیایند. او هر دو ماه یک بار  هم میزبان نمایش رادیو موراکامی می‌شود و گاه به عنوان دی‌جی برخی از موزیک‌های آرامش‌بخشی را که هنگام دویدن گوش می‌دهد در برنامه رادیویی برای طرفدارانش پخش می‌کند و حالا هم برای طراحی خط تولیدی جدید تی‌شرت‌های Uniqlo خبرساز شده است.

در حال حاضر ۸ طرح از کارهای موراکامی در رنگ‌های مختلف وجود دارد و طرفداران او بیش از این نمی‌توانند احساسات و هیجان خود را برای داشتن یکی از آن‌ها کنترل کنند.

موراکامی تی‌شرت طراحی می‌کند

خبر خوب دیگر برای طرفداران موراکامی این است که انتشارات پنگوئن رندوم هاوس قرار است در ماه نوامبر ۲۰۲۱ کتاب جدیدی از موراکامی با عنوان «موراکامی تی: تی‌شرت‌هایی که من دوست دارم» منتشر کند که نویسنده ژاپنی در این کتاب عکس‌هایی از مجموعه تی‌شرت‌های مورد علاقه‌اش و چند مقاله‌ را آورده است. این کتاب با ترجمه فیلیپ گابریل منتشر شده است.

هاروکی موراکامی، نویسنده ژاپنی بیش از ۳۰ اثر داستانی در ژاپن منتشر کرده و بیش از ۳۰ اثر را از انگلیسی به ژاپنی ترجمه کرده است. آثار او به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است. موراکامی جوایز ادبی متعددی ازجمله جایزه فرانتس کافکا در سال ۲۰۰۶ و جایزه اورشلیم در سال ۲۰۰۹ را کسب کرده است.
 

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.