مدیر شبکه رادیویی صبا جزئیات ویژه برنامه‌های نوروزی این شبکه را تشریح کرد.

اعلام جزئیات برنامه‌های نوروزی رادیو صبا/از پخش مستند و مسابقه‌ سیاسی تا تولیدات نمایشی متنوع

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، نشست رسانه‌ای تشریح ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی صبا با حضور حمیدرضا افتخاری، مدیر این شبکه رادیویی امروز ۱۶ اسفندماه به صورت آنلاین برگزار شد.

 افتخاری در ابتدای سخنان خود در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه‌های نوروز سال جدید گفت: «طنز و ترانه» عنوان برنامه‌ای تلفیقی است که در نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن خواهد رفت. این برنامه ترکیبی از نمایش‌های طنز و ترانه‌های محبوب  شنوندگان است که با حضور ۱۲ بازیگر و ۶ نویسنده تولید می‌شود. همچنین «لبخند ایران» از برنامه‌های مشترک با مراکز استانی صداوسیماست و از ۱۳ مرکز استانی برنامه‌های تولیدی با رویکرد طنز برای نوروز دریافت شده و قرار است هر روز در یک بازه نیم ساعته پخش شود.

مدیر شبکه رادیو صبا ادامه داد: یک برنامه هم در حوزه موسیقی و با محوریت موسیقی‌های نوروزی محلی از بخش‌های مختلف کشور داریم و شکل گیری نغمه‌های فولکلور را بررسی می‌کند. همچنین مسابقه «چتر ترانه» در نوروز پخش می شود و محتوای برنامه با شکل روتین آن متفاوت است. همچنین «آوای بهار» برنامه شعر و موسیقی است که هرروز ساعت ۱۶ در ایام نوروز روی آنتن خواهد رفت.  «گرامافون» عنوان برنامه موسیقی محور دیگری است که با محور ترانه های قدیمی پخش می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پخش مسابقه «دو به دو» با مضمون سیاسی اشاره کرد که به مناسبت انتخابات پیش رو، روی آنتن خواهد رفت.

استاد خرناس هنوز جواب می‌دهد

مدیر رادیو صبا درباره بازگشت برنامه‌های قدیمی همچون «عصرانه» گفت: واقعیت این است که برنامه های قدیمی رادیو فرزند زمانه خود بودند و شاید الان آن فایده و کارکردی را که آن زمان داشتند، دیگر نداشته باشند، اما ما برنامه هایی که می‌توانند مخاطب را جذب کنند، احیا می‌کنیم. نزدیک به دو سال است که با آقای داریوش کاردان درباره این برنامه صحبت می‌کنیم و به یک جمع بندی هم می‌رسیم اما در نهایت نگرانی‌های ایشان باعث می‌شود قدری تعلل کنیم. من همین جا یک بار دیگر از آقای کاردان دعوت می‌کنم به رادیو برگردند. استاد خرناس یکی از کاراکترهایی است که در جامعه حاضر هم جواب می‌دهد.

افتخاری افزود: «ایران گشت» مستندی است که همانطور از نامش پیداست درباره مناطق مختلف ایران است و هرروز ساعت ۱۹ پخش می‌شود؛ همچنین «۱۴۰۰ منهای یک» مستند دیگری با رویکرد طنز است که پخش خواهد شد.

افتخاری درباره تولیدات نمایشی گفت: «نقل و نبات»، «نوروز پشت خاکریز»، «من و حشمت» و «کلاس اول ب» نیز از برنامه‌های نمایشی است که در این ایام پخش می‌شوند.

مدیر رادیوصبا با اشاره به برنامه های مناسبتی و مذهبی گفت: «الهیه»، «بخوان به نام او» و «گل نرگس» ویژه برنامه‌هایی است که برای شب‌های میلاد ائمه، عید و نیمه شعبان تدارک دیده شده است. همچنین برنامه‌های «زیر چتر ترانه» و «طنز و ترانه» به صورت تصویری ضبط شده و قرار است از شبکه نسیم روی آنتن برود.

افتخاری با اشاره به کرونا و محدودیت‌های رفت و آمد و ضرورت تولید برنامه‌های سرگرمی در این ایام برای مردم گفت: مردم به فضای شادی احتیاج دارند تا قدری از فشارها کاسته شود و ما هم در این شرایط مسئولیت خود را دوچندان دیدیم و طی بررسی‌هایی که از پاییز امسال انجام دادیم در نظر داریم برنامه‌های متنوعی را در عید نوروز و پس از آن تهیه کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.