عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه ضریب جینی در دولت روحانی طی 40 سال گذشته بدترین وضعیت را داشته است، گفت: در دولت تدبیر و امید فقرا فقیرتر و ثروتمندان غنی‌تر شده‌اند.

ضریب جینی در دولت روحانی طی 40 سال گذشته بدترین وضعیت را داشته است/ فقرا فقیرتر و ثروتمندان غنی‌تر شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 16اسفندماه) در جریان بررسی لایحه بودجه 1400 طی تذکری اظهار داشت: متأسفانه نماینده دولت در مجلس امروز تعریضی به مجلس زد که واجب دانستیم به آن پاسخ دهیم. 

وی با اشاره به اصل 43 گفت: در این اصل به صراحت تأمین نیازهای اساسی همچون مسکن، غذا، بهداشت، درمان و آموزش و پرورش را از جمله وظایف دولت دانسته بنابراین دولت پاسخ دهد که در بحث غذای مردم چه کرده است.

نماینده محلات در مجلس با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم روز درختکاری در خصوص افزایش غیرمعقول قیمت‌ها عنوان کرد:‌چرا دولت اصل 43 را اجرایی نکرده است؛ در بند 2 اصل 43 تأمین شرایط به اشتغال اشاره کرده بنابراین دولت بگوید آمار بیکاران الان چند درصد است؟

سلیمی تأکید کرد: آیا سیاست‌های دولت تدبیر و امید امروز سبب نشده که که امروز شغل بسیاری از مردم در معرض تعرض قرار بگیرد.

وی با اشاره به اصل 28 تأکید کرد: در این اصل افراد حق دارند هر شغلی که به آن علاقه دارند انتخاب کنند آیا امروز جوان تحصیلکرده دانشگاهی ما می‌تواند هر شغلی را که دوست داشته باشد انتخاب کند؟

نماینده محلات در مجلس گفت:‌در اصل 21 به صراحت تصریح شده است که داشتن مسکن مناسب حق هر شهروند ایرانی است لطفاً آقایان در دولت نخست پاسخ بدهند که درباره این تکالیف قانونی خود چه کرده‌اند و امروز آیا جامعه به درصدی از این نیازها و حقوق خود دست یافته است یا خیر.

سلیمی با بیان اینکه ضریب جینی در دولت روحانی در 40 سال گذشته بدترین وضعیت داشته است، گفت: با کمال تأسف باید بگوییم با سیاست‌هایی که در این دولت دنبال شد فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شدند. بنابراین وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرند و به مجلس تعریض می‌زنند نخست بگویند که سیاست آنها چه مشکلاتی را برای مملکت به ارمغان آورد است؟

وی با اشاره به افزایش نرخ میوه در شب عید خطاب به مسئولان دولتی گفت: بعد از نگرانی‌های مقام معظم رهبری بیایند به نمایندگان گزارش دهند که چه تصمیمی گرفته‌اند و آیا سیب کیلویی 20 هزار تومان و پرتقال کیلوی 25 هزار تومان حق مردم است و آیا شایسته ملت ایران است که برای خرید مرغ در صف بایستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.