۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
کد خبر: 742921

نخست وزیر پیش برد امور در لبنان از عدم جدیت گروه‌ها و جریان‌های سیاسی این کشور برای تشکیل دولت جدید شدیداً انتقاد کرد و درباره پیامدهای آن هشدار داد.

دیاب: لبنان به مرحله انفجار رسیده است

قدس آنلاین: «حسان دیاب» امروز شنبه طی سخنانی که از تلویزیون لبنان پخش شد، گفت که اوضاع در این کشور بعد از «فروپاشی» به مرحله «انفجار» رسیده است.

او در اظهارات انتقادی که به نظر می‌رسد از «سعد الحریری»، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه و اقدامات او برای تشکیل دولت جدید انتقاد کرده، گفت: «بحث و بررسی پیرامون نقش دولت باید صرفاً در پارلمان صورت گیرد». اخیر حریری برای کسب حمایت‌ها از کابینه خود سفرهای زیادی به کشورهای منطقه و اروپا انجام داده است.

نخست وزیر پیش‌برد امور با بیان اینکه «تشکیل دولت جدید همچنان در دور باطل است»، از جریان‌ها و احزاب سیاسی این کشور پرسید:‌ «آیا نیاز است که کشور و دولت فرو بپاشد و منحل شود؟».

او گفت که کابینه‌اش توان مقابله و رویارویی با چالش‌های بزرگی را که لبنان با آن مواجه است، ندارد و حل بحران اجتماعی در این کشور در گرو حل بحران مالی است.

دیاب که بعد از انفجار بندر بیروت در تابستان گذشته، از سمت خود استعفا کرده و تا تشکیل دولت جدید ریاست دولت پیش برد امور را برعهده دارد، درباره آینده لبنان هشدا داد و گفت: «بحرانی که گریبان‌گیر لبنانی‌ها شده است، اگر دولت جدید تشکیل نشود، می‌رود که بدتر و وخیم‌تر شود».

او افزود: «برای تشکلیل دولت جدید منتظر چه هستید؟ در حالی که لبنانی‌ها دیگر توان تحمل وضعیت کشور را ندارند و دیگر "وزیر مزایده‌ای یا وزیر مناقشه‌ای" برایشان فایده‌ای ندارد».

نخست وزیر پیش‌برد امور لبنان گفت که بدون دولت جدید نباید انتظار اصلاحات در این کشور را داشت. او تأکید کرد که هرگونه مذاکره با صندوق بین‌المللی پول نیازمند دولت جدید اشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.