نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهدمقدس گفت: هزینه‌های درمانی بازنشستگان کارگری «کمرشکن» است و باید فکری برای آن اندیشیده شود.

هزینه‌های درمانی بازنشستگان کارگری «کمرشکن» است/خبر خوش برای بازنشستگان مشاغل سخت

به گزارش قدس آنلاین، رحمت‌الله پورموسی اظهار داشت: ۱۵۲ هزار نفر از مجموع ۳ میلیون ۶۰۰هزار نفر بازنشسته کارگری تامین اجتماعی کشور، در مشهد هستند؛ این تعداد شامل بازنشستگان، ‌ بازماندگان و از کار افتادگان می‌شود.

پورموسی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی در مشهد، حداقل حقوق را دریافت می‌کنند، افزود: این میزان پرداختی در مرداد ماه سال ۹۹ و پس از اجرای قانون همسان‌سازی صورت گرفته که بازهم پاسخگوی مخارج زندگی بازنشستگان نیست.

وی خاطرنشان کرد: با مقایسه میزان بودجه‌های تخصیص یافته جهت افزایش حقوق میان بازنشستگان کشوری و لشکری با بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی با تفاوت چشمگیری مواجه می‌شویم که همین موضوع سبب پایین ماندن سطح معیشت کارگران بازنشسته شده است.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد گفت: در دوره حدود ۳۰ ساله اشتغال این بازنشستگان، اولین موردی که از حقوق آنها کسر می‌شد، مالیات پرداختی به دولت بود که متاسفانه هیچ سهمی از محل منابع دولتی کشور ندارند.

پورموسی با اشاره به مکاتبات و مذاکرات کانون بازنشستگان مشهد با مقامات دولتی در زمینه رسیدگی به وضعیت بازنشستگان اظهار داشت: جلسات متعددی با نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی برگزار کرده‌ایم و خروجی این جلسات تا بدین لحظه یک‌سری نامه‌ها و وعده‌هایی بوده که امیدواریم اجرایی شوند.

وی افزود: خوشبختانه در مورد بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور، احکام حقوق پرداختی به آنان اصلاح شده و قرار است علاوه بر دریافت حقوق اسفندماه طبق قانون جدید، مابه التفاوت حقوق‌شان از ماه مرداد تا بهمن ماه سال جاری را نیز پیش از پایان سال دریافت نمایند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد درباره قانون متناسب‌سازی حقوق کارگران بازنشسته گفت: با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، این مسئله نیز در آستانه حل شدن است.

پورموسی با بیان اینکه تنها خواسته بازنشستگان، اجرای قانون است، خاطرنشان کرد: طبق قانون بایستی هزینه معیشتی یک خانوار از طریق حقوق بازنشستگی تامین شود؛ وقتی که سبد معیشت کارگران رقمی در حدود ۶ میلیون ۸۵۰ هزار تومان پیش‌بینی شده، این رقم برای بازنشسته سالخورده‌ای که علاوه بر هزینه‌های زندگی، مخارج درمانی، تحصیل و ازدواج فرزندانش را هم باید درنظر داشته باشد، خیلی بیشتر است.

وی افزود: جدا از بحث معیشتی دیگر خواسته ی ما پیگیری هزینه‌های درمانی بازنشستگان از سوی تامین اجتماعی است که متاسفانه خیلی از موارد مانند دندان پزشکی، ویزیت، عینک، سمعک و... را با وجود دریافت حق بیمه و بیمه تکمیل درمان، پرداخت نمی‌کنند.

نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهد گفت: در زمینه پرداخت وام نیز تفاوت های بسیاری میان بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری وجود دارد؛ البته در ۲ سال اخیر سهمیه وام بازنشستگان کشوری مشهد ۱۰ افزایش پیدا کرده است و امیدواریم این موضوع باعث رفع گوشه ای از مشکلات اقتصادی بازنشستگان شود.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.