جمشیدی و درخشانی حضور مشترکشان را از سال ۹۲ با بازی در سریال «پژمان» آغاز کردند و در ادامه در آثاری مانند فیلم «تگزاس» ۱ و ۲ و «خوب،بد،جلف» نیز موجب جذب مخاطبان بسیاری شدند.

مکمل‌های طناز و محبوب

پژمان جمشیدی در تازه ترین گفت‌وگویش در رابطه با همکاری‌های آینده‌اش با سام درخشانی خبر از دوری این زوج کمدین حداقل  برای چند سالی را داد . همچنین مهراب قاسم‌خانی هفته گذشته در مصاحبه ای درباره این زوج گفته بود که کار روی زوج سام و پژمان دیگر بس است و بهتر است دیگر ادامه نداشته باشد و خودشان هم باید مواظب این ماجرا باشند. هرچند برخی رسانه‌ها این واکنش‌ها را نشانه اختلاف بین پژمان جمشیدی و سام درخشانی دانستند، اما به نظر می‌رسد بازگشت بی فروغ این زوج کمدین در سریال «خوب، بد، جلف ، رادیواکتیو » باعث و بانی این اظهار نظرها و جدایی احتمالی این زوج باشد. هر چند این سریال بیشتر از آنکه از بازی این دونفر ضربه بخورد در متن ایراد دارد و به هر حال به سابقه درخشان این زوج لطمه زده است. از سوی دیگر هر دو بازیگر به موقعیت‌های متفاوت و بهتری مانند دریافت نامزدی سیمرغ جمشیدی رسیده و این موقعیت‌ها نوید آینده درخشان‌تری در حرفه شان را دارد و بعید نیست عطای زوج درخشان پژمان و سام را به لقایش ببخشند و دیگر سراغ تکرارش نروند. آنچنان که پیش از این هم زوج های هنری بودند که نتوانستند به همکاریشان در کنار همدیگر ادامه دهند، اما خاطره بازیشان در ذهن مخاطب مانده است. به این بهانه در ادامه نگاهی به زوج های معروف در سینما و تلویزیون خواهیم داشت:

حمید جبلی و ایرج طهماسب

اگر قرار باشد مدالی برای ماندگارترین زوج هنری در ایران اهدا شود، بدون شک ایرج طهماسب و حمید جبلی شایسته دریافت آن هستند. این زوج چه در شمایل «کلاه قرمزی » و «پسرخاله» و چه در نقش های دیگر همیشه در کنار هم خوش درخشیدند و برای مخاطبان سیما و سینما به یادماندنی بوده اند.  این دو بازیگر در بیش از۹ اثر سینمایی با هم همکاری داشته اند. این زوج به جز بازی نویسندگی مشترک و کار با یکدیگر در پشت دوربین را نیز تجربه کرده و موفق بوده اند. از آثار متأخر آن‌ها می‌توان به «زیر درخت هلو » و «رفیق بد» نام برد. ایرج طهماسب قرار است پس از مدت‌ها با اثری به نمایش خانگی بیاید. 

اکبر عبدی و علیرضا خمسه

این دو بازیگر هر کدام در سینمای کمدی حضور موفقی داشتند و چند سالی زمان برد تا کارگردانی از آن‌ها در اثری مشترک بهره  ببرد، اما حضور مشترک آن‌ها در سال ۱۳۷۴ درفیلم «پاکباخته» به مذاق دوست‌داران کمدی خوش آمد. همراهی که در سال ۱۳۷۸ در سریال «هتل پیاده رو» بیشتر دیده شد و مخاطبان بسیاری را برای این سریال جذب کرد. هرچند در ادامه این موفقیت تکرار نشد. 

مهران مدیری و سیامک انصاری

یکی دیگر از بی حاشیه‌ترین زوج‌ها با همکاری چندین ساله زوج مهران مدیری و سیامک انصاری است. این زوج در سریال‌های متعددی مانند پاورچین، نقطه چین، شب های برره و قهوه تلخ درکنار هم بودند و سیامک انصاری در فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری نیز حضور داشت. هرچند که چندسالی ست این زوج در کنار هم نیستند و هر کدام با گروه های متفاوتی کار می‌کنند. 

امین حیایی و محمد رضا گلزار

شاید کمتر کسی حدس می‌زد که زوج امین حیایی و محمد رضا گلزار در یک فیلم کمدی حاصل خوبی داشته باشد، اما این دو بازیگر که هر کدام جزو سوپراستارهای سینما در دهه ۸۰ بودند با بازی در فیلم کما توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و به عنوان یک زوج موفق آن هم در ژانر کمدی شناخته شدند. امین حیایی و محمدرضا گلزار در فیلم هایی چون کما ، شام عروسی، تله، شیش و بش و ساخت ایران ۱ و ۲ همبازی بودند.

محسن تنابنده و احمد مهران فر

این زوج نخستین بار در سریال «پایتخت» دیده شدند و با اینکه به یکی از زوج های موفق در این حوزه تبدیل شده‌اند در اثر دیگری به طور مشترک از این زوج استفاده نکرده‌اند. هرچند در ایران برگر و شاهگوش نیز فضای کمدی و کار مشترک را تجربه کرده اند.

هومن برق‌نورد و بهنام تشکر

هومن برق نورد و بهنام تشکر برای نخستین بار در سریال «ساختمان پزشکان» خوش درخشیدند و  موفقیتشان را در سریال «دزد و پلیس» ادامه دادند. می‌توان گفت سروش صحت به نوعی سبب کشف این زوج هنری شد. استقبال مخاطبان از این زوج موجب شد که آن ها در  فیلم‌های کمدی دیگری مانند  فیلم زندانی‌ها و سریال‌های «دودکش»  و «پادری» موفقیت خود را تکرار کنند. این زوج در سال ۱۴۰۰ با «دودکش ۲» باز خواهند گشت.

رضا عطاران و جواد عزتی

آخرین زوج موفق سینمای کمدی دو چهره موفق طنز این سال های سینما و تلویزیون یعنی رضا عطاران و جواد عزتی هستند. حضور این دو بازیگر در فیلم «هزارپا» بسیار مورد توجه قرارگرفت و این فیلم به فروش بسیار بالایی دست یافت. هرچند نقش ابوالحسن داوودی را به عنوان کارگردان که پیش از این کمدی موفق «عشق و موتور هزار» را در کارنامه‌اش داشت. نمی‌‎توان نادیده گرفت. 

باید دید در ادامه بار دیگر کارگردانی می‌تواند این دو چهره موفق را در کنار هم قرار دهد یا نه؟!

بهرام افشاری و ؟

در پایان می‌توان از زوج خوب بهرام افشاری و امین حیایی در فیلم «چشم و گوش بسته» و همچنین حضور  بهرام افشاری و محمد رضا فروتن در فیلم «آقای سانسور»  نام برد و احتمال داد که بعید نیست زوج بعدی سینمای کمدی متعلق به بهرام افشاری و یکی از پارتنرهای هنریش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.