شنیده شدن صدای دو انفجار شدید در بغداد، طرح امنیتی ویژه شهادت امام موسی کاظم(ع) در پایتخت عراق، دفع یورش داعش به یک منطقه در صلاح الدین و آمادگی نیروهای حشد شعبی برای دفع هر حمله احتمالی ترکیه به «سنجار» از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

طرح امنیتی ویژه مراسم شهادت امام کاظم(ع) در بغداد

شاهدان عینی صبح امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای دو انفجار شدید در شرق بغداد پایتخت عراق خبر دادند.

این شاهدان اعلام کردند که در حدود ساعت 5:15 بامداد امروز صدای دو انفجار در مناطق شرقی بغداد به گوش رسیده است.

تاکنون علت دو انفجار مشخص نشده است.

طرح امنیتی ویژه مراسم شهادت امام کاظم(ع) در بغداد

سرلشکر «عماد محمد محمود» معاون وزیر کشور در امور پلیس از آماده باش نیروهای پلیس به منظور تامین امنیت مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) که مصادف با چهارشنبه است، خبر داد.

وی افزود: نیروهای پلیس همه امکانات و توان خود را به منظور تامین امنیت مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع) به کار بسته‌اند و طرح امنیتی محکم و برنامه ریزی شده‌ای پیاده خواهد شد تا حرکت زائران امام هفتم به آسانی انجام شود. تدابیر امنیتی برای مقابله با هر رخدادی فراهم شده است.

دفع یورش داعش به منطقه‌ای در صلاح الدین

حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای از دفع یورش داعش به روستایی در استان صلاح الدین خبر داد و اعلام کرد: نیروهای تیپ 35 حشد شعبی حمله داعش به یک منطقه در صلاح الدین را دفع کردند. داعش به منطقه «الزلایة» در استان صلاح الدین یورش برد.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی از درگیری شدی میان نیروهای حشد شعبی با داعش در این منطقه خبر داد و اعلام کرد که  حجم تلفات و خسارات به علت حجم بالای درگیری مشخص نیست.

آمادگی حشد شعبی برای دفع هر حمله احتمالی ترکیه به «سنجار»

«محمود الاعرجی» از فرماندهان حشد شعبی در «سنجار» اعلام کرد: دفاع از سنجار از وظایف دولت است و مسئولیت برقراری امنیت و حفظ حاکمیت عراق با دولت است. در صورتی که دولت اقدامی برای دفع هر حمله ترکیه به عمل نیاورد، نیروهای حشد شعبی با تمام توان آماده دفع حمله هر حمله خارجی هستند.

وی افزود: وظیفه نهادهای امنیتی دفاع از اراضی عراق در برابر هر گونه حمله‌ای است و حشد شعبی به عنوان یک نیروی امنیتی وابسته به سازمان‌های امنیتی عراق تابع فرمانده کل نیروهای مسلح وظیفه حمایت از اراضی عراق را در صورت هر حمله ترکیه آنگونه که در رسانه‌ها و منابع محلی شایعه شده است، برعهده خواهد داشت.

این فرمانده حشد شعبی گفت: حشد شعبی هر گونه تحرک ترکیه به سمت اراضی عراق را به مثابه اشغالگری می‌داند و با آن مقابله خواهد کرد. حشد شعبی حافظ حاکمیت عراق و ممانعت از تعدی به کشور خواهد بود.

کشف 18 بمب در نزدیکی اربیل

اداره اطلاعات نظامی عراقی از کشف 18 بمب در مخمور در نزدیکی اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر داد واینکه این بمب ها خنثی شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.