معاون دادستان مشهد و مدیر برنامه‌ ساماندهی کودکان کار در این شهر گفت: طی سه ماه گذشته ۳۲۰ کودک کار و خیابان در مشهد جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند و این کار تا ساماندهی و توانمندسازی تمام کودکان کار ادامه دارد.

۳۲۰ کودک کار در مشهد ساماندهی شدند

به گزارش قدس آنلاین، نیره عابدین‌زاده امروز در حاشیه مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برنامه‌ ساماندهی کودکان کار و خیابان، افزود: مدیریت و راهبری این طرح که با عنوان "سایبان مهر" نام‌گذاری شده، با دستگاه قضایی است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، در اجرای آن همکاری دارند.

وی، بهزیستی، شهرداری، خیران، تعدادی از داوطلبان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد مشهد را همکاران طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان برشمرد و ادامه داد: این طرح در سال‌های گذشته و به صورت بین دستگاهی انجام می‌شد ولی به خاطر ناهماهنگی بین دوایر دخیل در طرح، خروجی نتیجه‌ بخشی نداشته است.

معاون دادستان مشهد گفت: جلسات کارشناسی این طرح با مدیریت جدید، از آبان ‌ماه و کار اجرایی آن از آذر ماه آغاز شد و اکنون در سومین ماه اجرای آن هستیم که نتیجه آن علاوه بر توانمندسازی کودکان و خانواده‌هایشان، دستگیری و تشکیل پرونده‌ کیفری برای ۱۴ گرداننده و سوء استفاده کننده از کار کودکان بوده است.

وی همچنین از پلمب ۱۵ انبار ضایعات در مناطق مختلف مشهد خبر داد و افزود: بازگشایی این انبارها منوط به داشتن شرایط و رعایت موازین قانونی است که دو واحد از این مراکز تاکنون واجد این شرایط شده و بازگشایی شده‌اند اما بقیه‌ این انبارها همچنان پلمب هستند تا تکلیف قانونی آنها مشخص گردد.

عابدین‌زاده در خصوص مراحل اجرای طرح ساماندهی کودکان کار ادامه داد: مرحله اول این طرح با جمع‌آوری کودکان کار از معابر و چهارراه‌ها آغاز شد و سپس به کودکانی که در انبارهای ضایعات به کار گرفته می‌شدند پرداخته شد.

وی گفت: بعد از این گروه، نوبت به کودکانی رسید که برخی در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مورد بهره‌کشی قرار می‌گرفتند و بعد از آن کودکان زباله‌گرد مورد توجه قرار گرفتند.

معاون دادستان مشهد افزود: این طرح استمرار دارد و در تمامی بخش‌ها دنبال خواهد شد تا اطمینان پیدا کنیم هیچ کودکی در مشهد مورد بهره‌کشی، سوء استفاده، کار اجباری، بازماندگی از تحصیل و شرایط نامناسب زندگی قرار نمی‌گیرد و هیچ ‌کس از این عزیزان سوء استفاده و بهره‌کشی نمی‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.