رئیس فدراسیون بدنسازی و پرروش اندام گفت: ایران از قطبهای برتر رشته پرورش اندام در جهان است و ورزشکاران ایرانی به مسابقات جهانی اعتبار و ارزش می بخشند.

رئیس فدراسیون: ایران از قطبهای برتر رشته پرورش اندام در جهان است

قدس آنلاین: عبدالمهدی نصیرزاده اظهار داشت: با وجود اینکه در رشته پرورش اندام قهرمان جهان و قهرمان آسیا هستیم، حضور ورزشکاران ما در رقابت های بین المللی ، و جهانی و آسیایی باعث اعتبار آن مسابقات می شود.

وی که برای حضور در مجمع سالیانه هیات بدنسازی گیلان به رشت سفر کرده ، افزود:  با توجه به اینکه در چند سال اخیر عنوان قهرمانی جهان و آسیا را در اختیار داریم، فدراسیون جهانی نگاه ویژه و مثبتی به ایران دارد و در فدراسیون جهانی و آسیایی نیز صاحب کرسی هستیم.

عضو فدراسیون جهانی پرورش اندام و نایب رئیس اول کنفدراسیون پرورش اندام آسیا ادامه داد: با وجود اینکه قطب برتر این رشته در جهان بشمار می رویم، فدراسیون از لحاظ رشد کمی شرایط خوب و قابل قبولی دارد و هدف ما توسعه کیفی این رشته است.

وی بیان کرد: در سال جاری بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته در کشور متعلق به فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی است و نزدیک به ۵۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته داریم اما این در حالی است که همه ورزشکاران سایر رشته ها نیز، به پرورش اندام و بدنسازی نیاز دارند. 

رئیس فدراسیون پرروش اندام و بدنسازی اضافه کرد: هم اینک حدود ۲۳ هزار باشگاه بدنسازی و پرورش اندام در سطح کشور فعالیت دارند که این رقم حدود ۸۶ درصد از کل باشگاه های ورزشی موجود در کشور را تشکیل می دهد که این امر نشان دهنده جایگاه این رشته در ورزش کشور و جامعه است.

عضو فدراسیون جهانی پرورش اندام خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه مناسب این رشته در سطح کشور، باید بیشتر در خصوص کیفی سازی فعالیت کنیم که در این راستا و یکی از برنامه های مهم فدراسیون ، نظارت بر روی مربیان است چون هم اینک مربیان خوبی در رشته های بدنسازی تربیت شده اند اما ارزشیابی انجام نمی شود.

نصیرزاده تصریح کرد: ما قصد داریم  ارزشیابی مناسبی بر روی عملکرد مربیان انجام شود و باید مربیان این رشته در آزمون های ارزشیابی و آزمون های بازآموزی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام حضور یابند تا سطح کیفی مربیان نیز بیش از پیش ارتقاء یابد.

وی به مبارزه با پدیده دوپینگ نیز اشاره و اظهار کرد: دوپینگ خط قرمز فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام است و این فدراسیون به شدت با دوپینگ ، فروش مکمل های غیرمجاز و توزیع مواد نیروزا مبارزه می کند و در این بخش نیز ، با کسی تعارف نداریم.

رئیس فدراسیون پروش اندام و بدنسازی گفت: در مسابقات قهرمانی کشور  در جزیره کیش  از تمامی نفرات برتر، تست دوپینگ گرفته شد و پس از مشخص شدن تست، احکام و مدال های قهرمانی به نفرات برتر اهداء شد و این امر نشان دهنده جدی بودن فدراسیون را در مبارزه با پدیده شوم دوپینگ است.

وی افزود: با وجود اینکه اقشار زیادی از مردم و در رده های سنی گوناگون در رشته های بدنسازی و پرورش اندام فعالیت دارند، اما از لحاظ فرهنگی در میان عامه مردم جایگاه مناسبی نداریم و باید با کمک رسانه ها ، این تعامل را ایجاد کنیم و ذهنیت مثبتی از این ورزش در جامعه ایجاد کنیم.

نصیرزاده بیان کرد: این رشته ورزشی به یک سبک زندگی سالم تبدیل شده است و از نوجوان تا افراد کهن سال مخاطب این رشته هستند و آنهایی که این ورزش را انتخاب می کنند ، برای خود سبک زندگی سالمی را انتخاب کرده اند و به همین دلیل این فدراسیون مصمم است تا با همکاری وزارت بهداشت ، این رشته را بیش از پیش در دسترس عموم مردم قرار دهد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر هیچ رشته ورزشی به اندازه بدنسازی و پرروش اندام، نتوانسته در سلامت جامعه نقش داشته و شغل ایجاد کند و به همن منظور، اشاعه ورزش پاک هدف مهم ما بشمار می رود و امیدواریم   این رشته طی سال های آینده بیش از پیش در جامعه گسترش یابد تا شاهد کاهش بیماری و کاهش هزینه های درمان باشیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: هم اینک فدراسیون جهانی این رشته ۲۰۳ عضو دارد و با وجود اینکه ما در آسیا صاحب کرسی هستیم، تلاش می کنیم تا رشته بدنسازی و پرورش اندام در بازی های آسیایی گنجانده شود و هدف ما این است که این رشته در بازی های آسیایی ۲۰۱۶ برگزار شود.

وی در ادامه به وضعیت هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: گیلان سابقه زیادی در رشته بدنسازی و پرورش اندام دارد و این استان یکی از قطب های برتر این رشته بشمار می رود و ورزش بدنسازی ، آغشته به فرهنگ این خطه است.

نصیرزاده اظهار کرد: این استان از دیرباز صاحب مربیان و ورزشکاران ارزنده ای بوده که می توان از مرحوم محمد ذات پرور به عنوان یکی از بزرگترین مربیان گیلان و کشور نام برد و هم اینک نیز ورزشکاران ارزنده ای در این استان همانند مسعود ذات پرور قهرمان بادی کلاسیک جهان حضور و فعالیت دارند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پروش اندام بیان کرد: همواره گیلان یکی از استان های پیشرو در این رشته بوده و هم اینک نیز مسئولان این هیات انسجام و نظم خاصی را به این هیات داده اند و با پشتکار و مدیریت صحیح ، تمام بزرگان این رشته را دور هم جمع کرده اند که این اتحاد بی سابقه است و به همین دلیل، مدیریت گیلان در این زمینه می تواند یک الگوی مناسب و خوبی برای سایر استان ها باشد.     

در مجمع سالیانه هیات بدنسازی و پرورش اندام استان گیلان  روز پنجشنبه در رشت ، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون ، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان، مسئولان و اعضای مجمع عمومی این هیات حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.