رئیس سازمان بورس گفت: ۶۰ میلیون سهامدار ایرانی در بازار سرمایه حضور دارند.

رئیس سازمان بورس: ۷۵درصد از ایرانیان در بازار سرمایه حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان این مطلب در نشست بررسی شرایط پیش‌روی آینده در بازار سرمایه ایران، اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در بورس یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در اقتصاد به شمار می‌رود و در این بازار نباید هر کسی دلش خواست دخالت کند و گاهی اظهارنظرهای حتی خیرخواهانه ممکن است باعث ضربه به اعتماد مردم در این بازار شود. فضای موجود باید فضای اعتمادآفرین باشد.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در حال حاضر بزرگ شده است، افزود: ۶۰ میلیون سهامدار در این بازار حضور دارند، یعنی از ۸۰ میلیون نفر عمده مردم (۷۵ درصد) حضور دارند و از این طریق اقتصاد می‌خواهد مسیر رشد و توسعه را پیدا کند. 

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: گروه دومی که در کنار سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه حضور دارند ،کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون کارگزاران بورس است که مسیر توسعه بازار دست این دو کانون است. در حال حاضر تعداد زیادی از مردم وارد بازار شده‌اند اما برای پذیرش این افراد باید خود را توسعه دهیم و زمینه لازم را برای خدمات به این افراد فراهم کنیم.

دهقان دهنوی گفت: نهادهای مالی سرمایه مانند بازاریابان عمل می‌کنند که توسعه بازار در دست شرکت‌های تأمین سرمایه، کارگزاران بورس،  سبدگردان‌ها و نهادهای مالی دیگر است که باید بازار را توسعه دهند.

وی خواستار توسعه کمی و کیفی خدمات به سرمایه‌گذاران شد و افزود: برای استقبال مردم باید آموزش مردم را در دستور کار قرار دهیم و این وظیفه نهادهای مالی در بازار سرمایه است که باید آموزش مردم را برعهده بگیرند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.