وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صحبت‌های چندگانه خارج از تصمیم ستاد ملی کرونا، موجب اغتشاش ذهنی مردم و سرگردانی فعالین این حوزه می‌شود.

وزیر گردشگری: امسال 3 بخش سفر نوروزی خواهیم داشت

به گزارش قدس آنلاین؛ علی‌اصغر مونسان عصر امروز در حاشیه دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مباحث فراوانی در خصوص سفرهای نوروزی در ستاد اجتماعی و امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال سه بخش سفر نوروزی خواهیم داشت، بیان کرد: برخی از سفرها در قالب تورهای گردشگری از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، تحت پروتکل‌های دقیق بهداشتی انجام می‌شود. اقامت نیز در سفرهایی که با تورهای مجاز صورت می‌گیرد، تحت پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در این راستا تاکنون یک گزارش کرونایی هم از هتل‌ها نداشتیم و وزارت بهداشت در این بخش کمترین نگرانی را داشت.

مونسان خاطرنشان کرد: بخش دوم سفرها مربوط سفر با وسایل حمل‌ونقل شخصی و اقامت در مراکز مجاز گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده که در این بخش نیز نگرانی کمتر است.

وی گفت: نگرانی اصلی وزارت بهداشت، از سفرهای بدون برنامه و به شکل انبوه است که اقامت و شیوه رفت‌وآمد افراد مشخص نیست. معتقدیم این بخش از سفرها خیلی هم برای اقتصاد کشور مفید نیست و تنها مشکلات کرونایی را بیشتر می‌کند. در این بخش وزارت گردشگری نیز همراهی لازم را برای اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه داشت.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: دستورالعمل مربوط به سفر در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بعد از بررسی، در جلسه روز گذشته این ستاد نهایی شد. بر این اساس سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به شهرهای دیگر هم تحت پروتکل‌ها دقیق بهداشتی انجام خواهد گرفت.

مونسان با اشاره به اینکه ما آنچه که ستاد ملی تصمیم گرفته را اجرا می‌کنیم، تأکید کرد: امیدواریم همه حول محور آنچه که ستاد ملی تصمیم گرفته صحبت و به آن عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر روزی به آن برسیم که همه هتل‌ها را تعطیل کنیم، ما آمادگی آن را داریم ولی این کار قطعاً اتفاق خوبی نیست. هتل‌ها محل‌های کنترل شیوع کرونا بودند و هنگامی که وزارت بهداشت به نقاهتگاه نیاز داشت، ما داوطلبانه به میدان آمدیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در دیدار با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان، گفت: در این دولت تعداد تخت‌های اقامتی کشور به ۴۷۱ هزار تخت رسیده که نسبت به قبل از آن دو برابر شده است.

مونسان خاطرنشان کرد: در این مدت حجم صادرات صنایع‌دستی از کشور با احیای ۹۹ رشته صنایع‌دستی به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مونسان به‌منظور حضور در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های مرمت و احیا حوزه میراث فرهنگی سطح کشور که فردا دوشنبه ۱۸ اسفندماه به‌صورت ویدیو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، به گلستان سفر کرده است.

در این سفر ۶۵ پروژه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.