یک منبع در وزارت انرژی عربستان سعودی به هدف حمله قرار گرفتن تاسیسات نفتی این کشور در بند رأس تنوره اعتراف کرد.

ریاض به هدف حمله قرار گرفتن تاسیسات نفتی‌اش اعتراف کرد

قدس آنلاین: یک منبع در وزارت انرژی عربستان سعودی شامگاه یکشنبه حمله به بندر «رأس تنوره» را محکوم کرد.

به گزارش شبکه خبری العربیه، این منبع گفت که حمله به بندر رأس تنوره توسط پهپادی انجام شد که از دریا آمده بود و یکی از محوطه‌های ذخیره‌سازی سوخت در این بندر هدف قرار گرفت.

این مقام سعودی مدعی شد که این حمله خسارت یا تلفاتی به همراه نداشته است و حمله به آرامکو در شهر الظهران نیز تلفاتی نداشته است.

وی در ادامه گفت که این تلاش‌های تخریب کننده، ‌نقض آشکار قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه در نشست خبری که از رسانه‌های این کشور پخش شد، گفت که یگان پهپادی و موشکی یمن در عملیاتی ترکیبی ۲۲ موشک و پهپاد به سمت عربستان سعودی شلیک و ارسال کرده‌اند.

او گفت که در این عملیات که «معادله بازدارنده ۶» نامگذاری شده، هشت موشک بالستیک و ۱۴ فروند پهپاد تهاجمی دور برد استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح این عملیات مهم گفت که در این عملیات، شرکت نفت ملی عربستان سعودی (آرامکو) در بندر نفتی «رأس التنورة» و اهداف نظامی در شهر «الدمام» (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

سریع در چرایی این عملیات گفت: «این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخ به اقدامات ائتلاف متجاوز [سعودی] در تشدید حملات و محاصره کامل علیه کشور ما انجام شد».

این مقام نظامی یمنی به «رژیم سعودی» وعده داد که تا زمانی که به حملات و محاصره علیه یمن ادامه می‌دهد، انتظار عملیات‌های دردآور بیشتری داشته باشد. او این عملیات را دقیق دانست.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.