استاندار خراسان رضوی بر شناسایی مقررات مزاحم صادرات تاکید کرد و گفت: این موانع باید رفع و اقدامات در این زمینه روان‌سازی شود.

قوانین بر سر راه صادرکنندگان باید روان‌سازی شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی ،  محمدصادق معتمدیان در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، با بیان اینکه مزیت نسبی و پیشران توسعه خراسان رضوی تجارت است، اظهار کرد: برخی از مشکلات در این مسیر مربوط به مقررات مزاحم است که در حیطه وظایف مجلس، دولت و بخشی نیز در استان است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید نظرات صادرکنندگان را شنیده و با متولیان اصلی در این حوزه از جمله حمل و نقل، بانک، مالیات، گمرک، صنعت و معدن جلسات عملیاتی برگزار شود.

وی بر عملیاتی کردن اقدامات در حوزه صادرات تاکید کرد و پیگیری رفع مشکلات حوزه صادرات تا رفع آنها را ضروری برشمرد.

معتمدیان با تاکید بر تشکیل یک کمیته از صادرکنندگان و دستگاه‌های مربوطه گفت: این کمیته باید مشکلات را دسته‌بندی و احصا کند تا بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مرزها از مزیت مهم استان هستند، افزود: باید دیپلماسی منطقه‌ای داشته باشیم و سفرای کشور خود در کشورهای دیگر و همچنین سفرای کشورهای منطقه را با مزیت‌های استان آشنا کنیم.

وی بیان کرد: باید از صادرکنندگان حمایت عملی انجام دهیم، البته در موضوع صادرات کیفیت محصولات هم مهم است و باید روی بسته‌بندی محصولات و برندسازی آن‌ها کار کنیم.

معتمدیان با اشاره به تجار و صادرکنندگان باانگیزه در استان ابراز کرد: باید از این فرصت استفاده کنیم و بازاریابی جدید و طرح‌های بلندمدت توسعه‌ای داشته باشیم، همچنین برای صدور کالا به کشورهای آسیای میانه راه ترانزیتی جدیدی از مسیر افغانستان باز کنیم چراکه این راه گشایش خوبی نیز برای استان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.