۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 743134

فینگرفود یا غذاهای بندانگشتی یک خوراکی خوشمزه و پولساز است که خانم‌های خانه‌دار برای شروع یک کسب‌وکار موفق و درآمدزایی از آن، بر دیگران مزیت دارند. فینگرفودها لقمه‌های کوچک و آماده غذا، دسر و شیرینی هستند که برای پذیرایی در میهمانی‌ها تهیه و به میهمان‌ها تعارف شده و هر روز به میزان محبوبیتشان افزوده می‌شود.

فینگرفود؛ خوشمزه پولساز

به دلیل شرایط اقتصادی و اشتغال اکثریت افراد خانواده در کشورهای درحال‌توسعه برای تأمین معاش و فرصت کمی که خانم‌های خانه برای آماده‌سازی شرایط مناسب میهمانی‌ها دارند، اغلب آن‌ها تمایل دارند از فینگرفود به عنوان یک بخش تجملی، جذاب و وسوسه‌انگیز میهمانی‌شان پرده‌برداری کنند. جشن‌های کوچک خانوادگی، میهمانی تولد، نامزدی، دورهمی و… برنامه‌ها و مراسم‌های که عموماً رسمیت خاصی ندارد، مناسب حضور این خوشمزه‌های کوچک است. به ‌تازگی پای فینگرفود به سمینارها، همایش‌ها و حتی مجالس عزاداری هم باز شده است. می‌بینید که بازار فروش فینگرفودها به بزرگی تعداد تمام میهمانی‌ها، سمینارها و همایش‌هایی است که در سطح کشور برگزار می‌شوند.

برای شروع کسب‌وکار فینگرفود باید نخست مهارت این کار را بیاموزید. هر چند در اینترنت و شبکه‌های مجازی روش پخت این غذاها آموزش داده‌ شده، ولی شما می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی برای شروع به این میدان کاملاً خود را تجهیز کنید تا منوی مخصوص و سفارشی خود را داشته باشید، چون فینگرفود حوزه جدیدی است، موارد مصرف آن هم به ‌تدریج ایجاد می‌شود و شما می‌توانید متناسب با نیاز مشتری، منوی خود را توسعه دهید.

برای بازاریابی کسب‌وکار فینگرفودتان ابتدا می‌توانید با یک پیج اینستاگرام و یا یک کانال تلگرام شروع کنید. با دوربین موبایل از منوی خود عکاسی کرده و در پیج و یا کانالتان آپلود کنید. بعد می‌توانید با مراجعه حضوری به سوپرمارکت‌ها، شیرینی‌فروشی‌ها و یا پروتئینی‌های محل زندگی‌تان محصولاتتان را معرفی کنید. برای تبلیغات دهان‌به‌دهان هم می‌توانید از میهمانی‌های خانوادگی خود شروع کرده و قیمت‌گذاری فینگرفودها را  براساس هزینه نهایی تهیه غذا مشخص کنید. گاهی برخی از غذاها را با تخفیف ارائه کنید تا مشتریان برای سفارش ترغیب شوند، این‌گونه تعاملات موجب افزایش مشتریان شما می‌شود.

نکته جالب‌توجه این کسب‌وکار این است که می‌توانید از آموزش‌های آن هم پولسازی کنید. آموزش‌ها را در قالب ویدئو، صوت و یا متن آماده کرده و از فروش آن‌ها خلق پول کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.