قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: ویلای منتسب به یک نفر از مسئولین دولتی دخیل در تهیه طرح منفصله توس و همچنین ویلاهای غیرمجاز مجاور با آن در منطقه شاهنامه که اجرای رای تخریب آنها چند سالی متوقف بود امروز با پیگیری دستگاه قضایی تخریب شد.

تخریب باغ‌ویلای منتسب به یکی از متولیان تهیه طرح منفصله توس

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز در راستای برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر مشهد و اجرای آرای قلع بنای کمیسیون ماده ۱۰۰، اعضای کمیته صیانت از حریم شهر مشهد به همراه نماینده دادستان راهی بلوار شاهنامه شدند تا آرایی که بعضا چند سال متوقف و اجرا نشده را اجرا کنند.

قاضی غلامرضا قنبری راد، در حاشیه این عملیات گفت: ویلای منتسب به یک نفر از مسئولین دولتی دخیل در تهیه طرح منفصله توس و همچنین ویلاهای غیرمجاز مجاور با آن در منطقه شاهنامه که اجرای رای تخریب آنها چند سالی متوقف بود امروز با پیگیری دستگاه قضایی تخریب شد.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی افزود: این ویلاها فاقد مجوز بوده و آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در مرحله بدوی و تجدیدنظر صادر و رای قلع و قمع توسط دیوان عدالت اداری مورد تایید قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام مقدمه ای برای  پیگیری های رانت های طرح منفصله توس خواهد بود، تصریح کرد: متولیان تهیه طرح تفصیلی توس، یا قبل از ترسیم خطوط این طرح در آن منطقه زمین و باغ ویلا داشتند یا با استفاده از رانت اطلاعاتی و نفوذی که داشتند قبل از ترسیم خطوط این محدوده پرمناقشه اقدام به خرید ملک کردند که با ورود دستگاه قضایی به این پرونده موضوع مشخص و برخورد قانونی انجام شد.

قنبری راد با بیان اینکه قانون برای همه مردم یکسان است و مردم فکر نکنند چون ویلای آنها در مجاورت ویلای مسئولین است تخریب نمی شود، عنوان کرد: امروز با حکم قاطع قضایی هم ویلاهای منتسب به مسئولین و هم ویلاهای غیرمجاز مجاور قلع و قمع شد.

قاضی ویژه فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های توس وارد محدوده شهری شده بود که در این بین رانت‌هایی هم صورت گرفته خوشبختانه با ورود شورای حفظ حقوق بیت المال  تاکنون نیمی از آن به عرصه کشاورزی برگردانده شد.

وی این تخریب‌ها را مقدمه‌ای برای پیگیری تخلفات منطقه توس و مشکلات ناشی از آن عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.