مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۷۹ روستا در مجموع با جمعیت بیش از ۷۷ هزار نفر در قالب پویش‌ الف- ب ایران وزارت نیرو در استان طی سال جاری از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

برخورداری ۷۹ روستای خراسان رضوی از آب سالم در قالب پویش الف - ب ایران

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی  افزود: در سی و دومین مرحله از پویش الف -‌ ب ایران وزارت نیرو که آذرماه امسال برگزار شد آب‌رسانی به ۴۲ روستا با جمعیت ۳۳ هزار و ۸۰۰ نفر در استان خراسان رضوی انجام شد.
وی ادامه داد: آب‌رسانی به این روستاها با سرمایه‌گذاری ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در چهل و چهارمین هفته از پویش الف–ب ایران  که فردا سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو برپا خواهد شد ۳۷ روستا با ۴۳ هزار و ۵۶۵ نفر جمعیت در شهرستان‌های نیشابور، تربت‌حیدریه، گناباد، قوچان، تربت‌جام، فریمان، تایباد، چناران، گلبهار و کوهسرخ  از آب شرب بهداشتی برخوردار می‌شوند.
علوی افزود: برای اجرای پروژه‌های تامین آب در روستاهای این شهرستانها ۵۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و بخش خصوصی هزینه شده است.
وی  حفر و تجهیز ۱۱ حلقه چاه با دبی ۸۰ لیتر برثانیه، احداث مخزن ذخیره به ظرفیت سه هزار و ۸۰۰ متر مکعب، عملیات لوله‌گذاری  ۷۰ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال و ۶۲ هزار و ۶۳۳ متر شبکه توزیع از اقدمات انجام شده در این راستا به شمار می‌رود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پروژه آبرسانی به شهر ششتمد سبزوار و ۳۸ روستای دیگر  نیز با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب پویش هر هفته الف-ب ایران سال گذشته با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.