مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از پرداخت ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به رسته‌های فرهنگی، هنری و رسانه استان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

پرداخت ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به رسته‌های فرهنگی هنری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید با اعلام این خبر، اظهار کرد: تسهیلات حمایت از مشاغل به شدت آسیب‌دیده در پی شیوع ویروس کرونا در دو مرحله پرداخت شده است. مرحله اول این تسهیلات به  کلیه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه آسیب دیده کرونا از خرداد ماه تا پایان آبان ماه پرداخت شد. همچنین در مرحله دوم تسهیلات بنگاه‌محور به فعالیت‌ها، کسب‌وکارهای غیر دولتی به شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا در حوزه های فرهنگ، هنر و رسانه از نیمه دی ماه تا پایان سال پرداخت شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۳۶۲ طرح با اشتغال ۴۳۳۴ نفر به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۹۸۷ میلیون تومان در سامانه کارا ثبت‌نام و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تاکنون مبلغ ۴۷ میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مروارید با بیان این‌که «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این خصوص رتبه دوم میان دستگاه‌های استانی ادارات کل استان‌های وزارت ارشاد و رتبه نخست میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد»، تصریح کرد: از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷،  ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به خراسان رضوی تعلق گرفته که در این رابطه با بانک آینده و صندوق کارآفرینی امید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم بسته شده و موضوع با توجه به شیوه‌نامه در کارگروه استانی و کارگروه ملی توسط معاونت‌های تخصصی وزارت بررسی و تصمیم‌گیری شده است. در این زمینه هشت جلسه کارگروه استانی با حضور اعضا طبق شیوه‌نامه برگزار و طرح‌های ثبت نامی در سامانه تحفه مطابق با دستورالعمل بررسی و اقدام لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم پیش از پایان سال از طریق بانک آینده و صندوق کارآفرینی امید نسبت به پرداخت طرح‌های مصوب اقدام شود.  البته پیگیری‌های لازم از سوی دبیرخانه اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است؛ در مجموع  ۲۴۳ طرح به این دو بانک معرفی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تسهیلات مشاغل خانگی را از دیگر تسهیلات پیگیری شده در سال جاری برشمرد و گفت: به منظور حمایت از مشاغل خانگی برابر با دستورالعمل‌ها و این‌که در سال جاری محدودیت منابع اعتباری در این زمینه مشهود است با پیگیری انجام شده و تصویب تعداد ۵۸ طرح تا کنون ۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که حوزه فرهنگ و هنر بخش عمده‌ای از اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، وی همچنین از پرداخت تسهیلات به کسب‌وکارهای فرهنگی، هنری و رسانه در فضای نوین شهری خبر داد و گفت: ۲۵ طرح در سال جاری با رقم پیشنهادی ۶۵.۶ میلیارد ریال ارائه شد که تا کنون از سوی صندوق اعتباری هنر و صندوق کارآفرینی امید مبلغ ۲ میلیارد و ۸۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مروارید اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری‌های بعدی و همکاری بانک‌های عامل سایر اعتبارات پیش‌بینی شده و در دست بررسی بانک‌ها در تسهیلات کرونا و تبصره ۱۸ هرچه زودتر نهایی و رقم پرداخت تسهیلات به طور کامل تحقق پیدا کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.