به استناد تصویب‌نامه هیئت وزیران، سهام دولت به ارزش تقریبی 32 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است.

جوابیه سازمان برنامه و بودجه به گزارش"شکاف در پرداخت صندوق‌های بازنشستگی"

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه در پی انتشار گزارشی در روزنامه قدس با تیتر  «شکاف در پرداخت صندوق‌های بازنشستگی کشور ادامه دارد؛ تبعیض علیه بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور» جوابیه ای را با این مضمون ارسال نموده است:

متن جوابیه بدین‌شرح است: مورخ ۱۳/۱۲/۱۳۹۹ در این پایگاه خبری- تحلیلی گزارش منتشر شده، مقتضی است براساس ماده ۲۲ قانون مطبوعات و به‌ منظور رفع ابهام و روشن شدن افکار عمومی، دستور فرمایید این پاسخ در اسرع وقت در آن پایگاه خبری- تحلیلی منتشر شود.

این جوابیه ادامه می‌دهد: در اجرای بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و به استناد تصویب‌نامه شماره ۴۲۵۸۳/ت ۵۷۸۳۱ هـ مورخ ۲۳/۴/۱۳۹۹ هیئت‌وزیران، سهام‌دولت به ارزش تقریبی ۳۲هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شده است.

با توجه به متن مندرج در بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، سازمان تأمین‌اجتماعی مکلف شده است ۳۰درصد از منابع مذکور را در جهت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ۱۳۹۹ هزینه نماید که این مهم انجام شده و ۱۱هزارمیلیارد تومان بابت متناسب‌سازی بازنشستگان از مرداد ماه سال جاری منظور شده است.

در انتظار اجازه برای هزینه‌کرد بیشتر

با این وجود و به منظور دریافت مجوز قانونی امکان هزینه‌کرد بیش از ۳۰ درصد از منابع مذکور بابت متناسب‌سازی، لایحه دوفوریتی اصلاح بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال جاری در دولت تصویب و طی نامه شماره ۱۰۷۷۸۶/۵۸۲۵۳ مورخ ۲۵/۹/۱۳۹۹ به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که متأسفانه اعلام وصول نشده است.

آغاز مرحله دوم با تصویب بودجه ۱۴۰۰

با این وجود منابع لازم در بند (و) تبصره (۲) لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی به منظور رفع تبعیض بین بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی‌شده که با تصویب مجلس شورای‌اسلامی اجرایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.