فراخوان دومین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» با دعوت از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور منتشر شد.

اعلام فراخوان دومین جشنواره ملی شعر دانشجویی

به گزارش قدس آنلاین، این جشنواره که در دومین دوره‌ خود، در قالب‌های «کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز، شعر ترجمه و پژوهش شعر» برگزار می‌شود، از کلیه‌ دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی دعوت کرده است که در بخش رقابتی این جشنواره‌ ملی شرکت و برای به‌دست آوردن تندیس «رودکی» رقابت کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در جشنواره که کلیه‌ مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، به سامانه‌ی اینترنتی رویتاب می‌توانند مراجعه کنند:
http://roytab.ir

تنها شرط‌های شرکت در این جشنواره‌ سالیانه که با دبیری علمی علیرضا بهرامی، به‌همت اداره کل امور راهبری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حایز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها اعلام شده است.

هر شرکت‌کننده در هر یک از قالب‌ها، حداکثر با ۳ اثر و جمعا حداکثر با ۲۱ اثر در این جشنواره می‌تواند شرکت کند.

نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند و اثر بفرستند.

پیش‌تر عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، محمدرضا ترکی، پونه نیکوی، کوروش انصاری، علیرضا بهرامی، عادل تقوی، فرزین پورمحبی، سمانه عنبری، آرش شفاعی و حسین تقوی، به‌عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی معرفی شده بودند.

نخستین دوره «جشنواره ملی شعر دانشجویی» با مشارکت دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ برگزار شد.

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی نیز از روز ملی شعر و ادب سال گذشته در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آغاز شد و در دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا(س) ادامه یافت. در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، مراسم تجلیل و اهدای نشان «رودکی» به محمدرضا شفیعی کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، هر کدام زیر یک شاخه شعری برگزار شدند.
پس از شیوع ویروس کرونا که به لغو برخی از محفل‌های جشنواره در دانشگاه‌های مختلف کشور انجامید، آیین پایانی نخستین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی، روز دهم تیرماه سال جاری، همزمان با روز نکوداشت صائب تبریزی، به‌صورت برخط برگزار و از برگزیدگان تجلیل شد.
دومین دوره جشنواره ملی شعر دانشجویی نیز با وجود تداوم تعطیلی دانشگاه‌ها بر اثر همه‌گیری بیماری ناشی از شیوع ویروس کرونا جدید، در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با مشارکت دانشجویان سراسر کشور و دانشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

قرار است که تمرکز دومین دوره این جشنواره بر برگزاری نشست ها و محفل های برخط و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی متنوع به صورت برخط باشد؛ در کنار برگزاری بخش رقابتی جشنواره که کلیه‌ی مراحل ثبت نام، شرکت و داوری آن، به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.