زائر حرم شدن در شبی که آقایمان عزادار شهادت پدرشان هستند، حس و حال عجیبی دارد. غمگینی از این که میزبانت صاحب عزاست و اندوهگین فراق پدر، و دل آرامی از این که شاید حضورت تسلی خاطر صاحب عزا باشد و نشان دلدادگی و دلبستگی تو به اهل بیت(ع).

 حرم مطهر رضوی در سوگ شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع)

به گزارش قدس آنلاین، امشب همزمان با شب شهادت امام موسی کاظم(ع)، در گوشه گوشه حرم مطهر رضوی، زائرانی را می دیدی که چشمانشان نمناک بود و غم در چهره هایشان موج می زد.   صاحب عزا امام رضا(ع) بود، اما رئوفی که مهربانی و رافت او چنان در دل و جانمان نشسته که ما نیز اندوهگین بودیم و انگار خودمان هم صاحب عزا بودیم. شرایط کرونایی و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مانع از آن شده بود که دسته جات و هیات های عزاداری، حضوری پرشور در صحن های حرم مطهر داشته باشند اما دلدادگی و عاشقی زائران آقا را به حرم کشانده بود تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به محضر امام رضا(ع)، عرض تسلیت داشته باشند.

 

ویژگی ها و سجایای اخلاق امام کاظم(ع)

ویژه برنامه شب شهادت امام هفتم حضرت باب الحوائج موسی الکاظم(ع) در حرم مطهر رضوی، ساعتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد؛ با مرثیه سرایی و نوحه خوانی حاج احمد واعظی و سید جعفر ماهرخسار و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی.

وی در این مراسم به تبیین سیره و سبک زندگی حضرت موسی بن جعفر(ع) پرداخت و در تبیین ویژگی ها و سجایای اخلاقی آن امام گفت: یکی از معروف ترین القاب حضرت موسی بن جعفر(ع)، «کاظم» یعنی فروبرنده خشم و غضب است، کسی که کظم غیظ و شرح صدر دارد در برخورد با کسانی که به وی ظلم و ستم می کنند عفو و گذشت پیشه می کند و در زندگی خانوادگی خود نیز همواره رفتار شایسته ای دارد، ایشان هرگز عصبانی نمی شود و در برابر مشکلات زندگی نیز صبور و بردبار است، این ها از مهم ترین سجایای اخلاق آن امام بود.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: یکی دیگر از القاب حضرت موسی بن جعفر(ع)، «عبد صالح» است و از آنجا که آن حضرت اهل شب زنده داری، عبادت ها و سجده های طولانی بودند به این صفت مشهور شده بودند.

وی افزود: از دیگر از القاب حضرت امام کاظم(ع)، «صابر» است، آن حضرت دارای قدرت مطلقه بودند و بارها با استفاده از این قدرت مطلقه زندانیان را از بند رها کردند. ولی خودشان به خاطر بقای دین اسلام زندان های طولانی را تحمل و بر مشکلات و سختی ها، صبر پیشه کردند کردند. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ما هم پرورش یافته مکتب موسی بن جعفر(ع) هستند، گفت: ملت شریف ایران با تاسی از این امام معصوم در برابر سختی های ناشی از تحریم های دشمن صبر و تحمل پیشه کرده اند و به یاری خدا بر دشمنان پیروز خواهند شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.