بازار سرمایه روزهای پایانی سال را سبزپوش به پیش می‌رود و در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی مستقر شده است؛ شرایطی که از نگاه یک تحلیلگر می‌تواند تا خرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد.

رشد بورس احتمالاً تا خرداد ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد

قدس آنلاین: فردین آقابزرگی در پاسخ به سؤال قدس آنلاین در خصوص اینکه این سبز پوشی در چه بستری رخ داده و تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، گفت: در خصوص وضعیت فعلی بازار، باید محافظه کارانه حرف زد اما چند عامل در تغییر روند مؤثر واقع شده‌اند. یکی از این عوامل عدم تحقق وعده ها برای کاهش نرخ ارز به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل شکل گیری وضعیت ۶ ماه اخیر بورس بود و دیگری اصلاح ذات قیمت سهام عمدتا پر وزن از قبیل فولادی‌ها، پالایشی‌ها و کانی‌ها که بیش از ۵۰ درصد ارزش‌شان در لابلای سهامی که بدون توجیه رشد کرده و overvalue  شده بودند، کاهش پیدا کرده بود.

این کارشناس بازار سرمایه عامل سوم در سبز شدن شاخص بازار سهام  را کسری بودجه و انتظارات تورمی درون زا در بودجه ۱۴۰۰ دانست که به گفته وی بورس را به یکی از زمینه های مهم برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.

آقابزرگی تاکید کرد: ممکن است تجربه افزایش بی رویه سطح عمومی قیمت‌ها در سال آینده هم تکرار شود و بازار سرمایه را جذاب کند اما آن چه قطعی است اینکه کاندایداهای ریاست جمهوری چه اصول گرا باشند وچه اصلاح طلب، با اعلام حمایت از بازار سرمایه مردم را به بورس فرا خواهند خواند تا بدین وسیله بازار دوره‌ای صعودی و نه "شارپ" را حداقل تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تجربه کند و به تعبیری قسمت اعظم قیمت سهام پیش خور شود. به باور وی پس از خرداد هم رئیس جمهور جدید قطعا در راستای تعادل بخشی به بازار سرمایه حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.