یک کارشناس مذهبی گفت: خداوند رزق و روزی هر فرزندی را تضمین کرده است و ما باید به این وعده الهی ایمان داشته باشیم.

خداوند روزی اولاد را تضمین کرده است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی واعظ موسوی کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله جلسات سخنرانی که ظهر امروز در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرزند آوری و افزایش جمعیت کشور گفت: فرزندآوری و ازدیاد نسل یکی از توصیه های اکید اسلام است که باید مورد توجه جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه جامعه امروز ما به سمت پیری و فرسودگی پیش می رود و اگر برنامه ریزی درستی در زمینه افزایش جمعیت و فرزندآوری در کشور صورت نگیرد این مشکل روز به روز جدی تر خواهد شد.

این کارشناس دینی یکی از مهمترین رسالت های والدین را فرزندآوری عنوان کرد و گفت: اگر والدین وعده های الهی را باور داشته باشند هرگز مشکلات اقتصادی را مانعی برای فرزندآوری و تولید نسل نمی دانند و با اعتماد و اعتقاد به وعده های الهی اقدام به فرزندآوری خواهند کرد.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) ابراز کرد: مادر حضرت موسی(ع) فرزند خود را با اعتماد به وعده الهی به دل نیل خروشان انداخت و پاسخ این اعتماد و یقین به وعده الهی نجات موسی(ع) و مبعوث شدن او به مقام پیامبری بود.

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به کاهش روند رشد جمعیت در کشور بیان کرد: نسل آینده فرزندانی تنها و بدون خواهر، برادر، عمو، عمه، ‌دایی و خاله هستند به همین خاطر افرادی فردگرا بار می آیند.

حجت‌الاسلام واعظ موسوی عنوان کرد: با وجود همه پیشرفت های نظامی و تسلیحاتی اما یکی از معیارهای اصلی قدرت و اقتدار یک کشور، جمعیت زیاد است و برای ارتقاء قدرت ملی کشور هم که شده باید برنامه ریزی و تبلیغات گسترده ای در زمینه تشویق زوج های جوان به فرزندآوری انجام گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.