معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ساماندهی و نظارت بر کشتار مرغ به منظور حل مشکل آن در بازار این استان ضروری است.

نظارت بر کشتار مرغ در خراسان رضوی ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری افزود: با توجه به تولید روزانه ۲۲۰ تن گوشت مرغ در استان مشکلی در تامین و تولید آن نداریم و معضل اصلی در مرحله بعد از کشتار است.

وی ادامه داد: کنترل و مدیریت فرایند تولید مرغ از ابتدا تا زمان رسیدن مرغ به کشتارگاه بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است و از این مرحله به بعد با توجه به ورود به مرحله توزیع، مدیریت و کنترل بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌باشد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه مرغداران دارای امکانات حمل و نقل نیستند در مرحله انتقال مرغ به کشتارگاه افرادی با عنوان "کشتارکن" وارد می‌شوند که شبکه حمل و نقل مرغ را در اختیار دارند و از در مرغداری مرغ را خریده و به کشتارگاه انتقال می‌دهند.

وی افزود: گاهی حتی با توجه به نیاز مرغدار پیش خرید مرغ زنده توسط کشتارکن‌ها انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه تامین و تولید مرغ زنده تا زمان رسیدن به کشتارگاه بر عهده جهاد کشاورزی و تحت نظارت ما انجام می‌شود ادامه داد: مرحله تحویل مرغ به کشتارکن‌ها و پس از کشتار نیازمند کنترل و نظارت است که باید از سوی متولی اصلی یعنی سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شود و مشخص گردد مرغ کشتار روز توسط این افراد به کجا برده می‌شود و چرا به بازار انتقال نمی‌یابد.

وی گفت: در شرایطی که وظیفه سازمان جهاد کشاورزی نیست اما با هدف تامین نیاز مردم به شکل مطلوب در هماهنگی انجام شده با سه زنجیره تولید مرغ در استان قرار شده است روزانه ۱۵۰ تن مرغ گرم توسط ۱۵۰ واحد صنفی معرفی شده توزیع شود.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: تاکنون ۸۰ واحد صنفی برای این منظور به جهاد کشاورزی اعلام شده و همکاری اتاق اصناف نیز در این زمینه مطلوب است.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت در بازار استان با سایر استانها از جمله تهران موجب ترغیب افراد به انتقال و فروش مرغ در بازار تهران شده است.

هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.