این رقمی که قرار است مبتنی بر آن بلیت سینماها افزایش پیدا کند اصلاً عددی نیست که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. همین جا باید بگویم این افزایش قیمت، چیزی که تصور می‌کنید نیست و بسیار جزیی و رقمی کمتر از ۳۰ هزار تومان است.

مردم برای پیتزا پول می‌دهند، برای سینما، نه/افزایش قیمت بلیت جزیی است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، در حالی که زمان زیادی تا فرا رسیدن نوروز باقی نمانده اما هنوز هم چینش اکران نوروزی مشخص نشده است و از طرفی همچنان مشخص نیست علیرغم ترکیب فیلم‌هایی که قرار است برای نمایش در نوروز ۱۴۰۰ در نظر گرفته شوند، استقبال مردم از سینماها چگونه باشد.

از سویی دیگر بحث افزایش قیمت بلیت سینماها نیز در جلسات شورای صنفی نمایش مطرح شده است که باید دید در روزهایی که مردم علاقه‌ای به سینما رفتن از خود نشان نمی‌دهند و بیشتر از گذشته مشتری فیلم‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی شده‌اند، این افزایش قیمت بلیت که (روندی معمول در ابتدای سال جدید است) چه تأثیری در استقبال آنها از سینما خواهد داشت.

مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش درباره واکنش مردم به افزایش قیمت بلیت سینما آن هم در شرایطی که با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو هستند و از طرفی دیگر کرونا عادت سینما رفتن را از سر مردم انداخته است، می‌گوید: این رقمی که قرار است مبتنی بر آن بلیت سینماها افزایش پیدا کند اصلاً رقمی نیست که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم. همین جا باید بگویم این افزایش قیمت، چیزی که تصور می‌کنید نیست و بسیار جزیی و رقمی کمتر ۳۰ هزار تومان است.

وی در ادامه افزود: البته هنوز هم این رقم تصویب نشده است. نامه‌ای به آقای انتظامی نوشته‌ایم که ایشان جواب می‌دهند که موافق این موضوع این هستند یا خیر. ما هم فعلاً منتظر پاسخ ایشان برای اعمال این تغییرات هستیم.

شایسته در پاسخ به اینکه حتی پرداخت این رقم زیر ۳۰ هزار تومان برای یک خانواده ۵ نفری که قصد سینما رفتن دارند شاید کمی مشکل باشد، عنوان کرد: آن خانواده ۵ نفره که بخواهند سینما بروند با همدیگر به رستوران می‌روند و ۵۰۰ هزار تومان پیتزا می‌خورند. شما اگر همین الان با یک نفر دیگر به پیتزافروشی بروید باید ۲۰۰هزار تومان پول بدهید!

وی در ادامه تصریح کرد: مردم اصولاً برای کالای فرهنگی پول نمی‌دهند و می‌گویند به مجانی دیدن عادت کرده‌ایم.

دبیر شورای صنفی نمایش زمان قطعی اعلام چینش نهایی اکران نوروزی را یکشنبه آینده اعلام کرد که طی جلسه شورا مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.