بجنورد- جانشین فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ مجرم دستگیر شده اند که ۷۷ درصد از آنان بیکار هستند، گفت: معظل بیکاری امنیت جامعه را تحت شعاع قرار می دهد و لازم است تا در این رابطه مسئولان با جدیت و حساسیت بیشتری ورود کنند

۷۷ درصد از دستگیر شدگان بیکار هستند/ معظل بیکاری امنیت جامعه را تحت شعاع قرار می دهد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ محمد غلامی اظهار داشت: جامعه ای که در آن بیکاری ریشه دوانده باشد به سرعت شاهد کاهش جریان های مثبت اجتماعی خواهیم بود و مباحثی همچون سازگاری، همکاری، توافق و ... در مقابل تعارض و مخالفت رنگ می بازد.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بیکاری زنگ خطری برای جوامع است، افزود: بیکاری مهمترین علت افزایش بزهکاری اجتماعی است که ارتباط افزایش نرخ بیکاری با افزایش بزهکاری و در نهایت به خطر افتادن امنیت پایدار، مدتها است که ثابت شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی با تاکید بر اینکه بیکاری شاهراه اصلی معظلات و ناهنجاری های اجتماعی است، یاد آور شد: حل معظل بیکاری، بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی، اقتصادی و ... جامعه را مرتفع خواهد کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ هزار و ۹۰۰ مجرم دستگیر شده اند که ۷۷ درصد از آنان بیکار هستند، گفت: معظل بیکاری امنیت هر جامعه ای را تحت شعاع قرار می دهد و لازم است تا در این رابطه مسئولان با جدیت و حساسیت بیشتری ورود کنند.

سرهنگ غلامی با تاکید بر اینکه بیکاری به عنوان یکی از آسیب ها و معظلات اجتماعی در جوامع انسانی پدید آمده و مشکلات زیادی را به بار می آورد، خاطر نشان کرد: در واقع ریشه بسیاری از مشکلات و کجروی های اجتماعی همین معظل بیکاری است، جوانان و افراد زیادی به دلیل بیکاری و نداشتن شغل قادر به ازدواج و تشکیل زندگی نیستند و همین موضع باعث می شود تا به سمت و سوی ناهنجاری های اجتماعی خصوصا اعتیاد و سرقت سوق پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.