عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در شورای شهر آینده مشهد اعضای شورا باید عمدتاً گرایش تخصصی داشته باشند، گفت: در شورای شهر آینده باید گرایش‌های سیاسی به حداقل برسد و اعضا کارآمد و حلال مشکلات مردم باشند تا به نحو مطلوب اهداف را دنبال کنند.

شورای شهر آینده مشهد باید گرایش‌های سیاسی را به حداقل برساند

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا ترقی پیش از ظهر امروز در اولین نشست رسانه‌ای شورای وحدت و ائتلاف نیروهای وحدت انقلاب اسلامی خراسان رضوی که در مسجد امام خمینی(ره) مشهد  برگزار شد، اظهار کرد: در تمامی انتخابات‌ها برای سامان‌دهی مشارکت و انتخاب آگاهانه، دقیق‌ و بصیرانه مردم، نقش احزاب و گروه‌های سیاسی، نقش نخبگان فرهنگی و اجتماعی در جامعه برای کمک کردن به مردم جهت رسیدن به انتخابات بهتر بسیار حساس و تعیین کننده است‌.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی متذکر شد: مردم به دلیل مشکلات و گرفتاری‌های موجود فرصت کافی برای شناخت نامزدها را ندارند، به همین علت با تکیه بر جریانات مورد اعتماد نامزدها را انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به جریان خاصی که در کشور وجود دارد دو ظرفیت جدید در کشور شکل گرفته است، عنوان کرد: شورای وحدت با محوریت روحانیون و شورای ائتلاف با رویکرد تشکل‌های مردم نهاد و نخبگان در تلاش هستند تا از ظرفیت نیروهای انقلابی به خوبی استفاده کنند.

ترقی گفت: شورای وحدت و شورای ائتلاف در خراسان رضوی یک هدف و نیت را دنبال می‌کنند، اما در اجرا دو ظرفیت متفاوت دارند، در این دوره مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای وحدت و شورای ائتلاف یکی شدند، زیرا در انتخابات گذشته مردم به این شورا اعتماد کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: دستاورد انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی و نقش شورای اتلاف این است که جایگاه نمایندگان خراسان رضوی به نسبت دوره‌های قبل ارتقای بیشتری دارد؛ نایب رئیسی مجلس شورای اسلامی، ریاست کمیسیون‌های مهم مجلس و حضور در کمیسیون حساس مجلس نشان می‌دهد، نمایندگان خراسان رضوی به عناصر مهمی در حل مسائل کشور تبدیل شدند و حضور آن‌ها در استان، پیگیری و مطالبه مردم جزو وظایف شورای ائتلاف از شروع کار مجلس بوده است.

وی اضافه کرد: مطالبات و پیگیری‌های خوبی توسط نیروهای تازه نفس مجلس انجام شده که نتیجه آن در بودجه سال آینده مشخص می‌شود.

ترقی با تأکید بر این مطلب که با بازنگری عملکرد شورا در انتخابات گذشته و استفاده از نقطه نظرات و دیدگاه‌های نخبگان و تشکل‌های مردمی نقاط قوت و ضعف را مورد بررسی قرار داده‌ایم، ابراز کرد: تلاش کردیم در گام دوم شورای وحدت و ائتلاف چالش‌های موجود را حل کرده و با تقویت نقاط قوت مسیر قوی‌تری را پیش بگیریم.

هیچ جریان سیاسی بیرون ائتلاف نمی‌ماند

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی از شکل‌گیری کمیته‌ای با عنوان مطالبه‌گری خبر داد و اظهار کرد: یک سری تغییراتی در شورای ائتلاف انجام دادیم، به عنوان مثال نیروهای متخصص در مسائل شهری را جایگزین نخبگان کرده‌ایم و پوشش جریانات سیاسی به گونه طراحی شده که هیچ جریان سیاسی بیرون ائتلاف نماند.

وی تصریح کرد: دو کارگروه را برای انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد کرده‌ایم، کارگروه اول آسیب‌شناسی شوراهای شهر گذشته را مورد بررسی قرار می‌دهد و کارگروه دوم که از ۴۰ متخصص در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری تشکیل شده برنامه چهار ساله شورای شهر را تدوین می‌کنند تا بر اساس اولویت‌هایی که در خواست‌های مردم است، پیگیری‌ها دنبال شود.

ترقی با اشاره به اینکه در شورای شهر آینده اعضای شورا باید عمدتاً گرایش تخصصی داشته باشند، متذکر شد: در شورای شهر آینده باید گرایش‌های سیاسی به حداقل برسد و اعضا کارآمد و حلال مشکلات مردم باشند تا به نحو مطلوب اهداف را دنبال کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: نرم‌افزاری را آماده کرده‌ایم و آدرس سایت را به زودی به افرادی که می‌خواهند برای انتخابات ۱۴۰۰ کاندید شوند اعلام می‌کنیم تا اطلاعات اولیه را وارد کنند و مدارک و مستندات لازم برای بررسی شایستگی آن‌ها ثبت شود.

وی افزود: شورای ائتلاف برای بررسی شاخص‌های پایه نامزدها پنج کمیته بررسی تشکیل می‌دهد که افراد با مستندات موجود ظرف مدت یک ماه مورد بررسی قرار می‌گیرند تا سوابق و نحوه کارآمدی آن‌ها ارزیابی شود و به تعداد پنج برابر نیاز به کمیته تطبیق معرفی می‌شوند.

ترقی ادامه داد: در کمیته تطبیق مجموعا ۱۷ نفر که متخصص کمیسیون‌های شورای شهر هستند و از مسائل شهری اطلاع دارند حضور دارند و پس از بررسی‌های لازم ظرفیت سه برابری را به شورای ائتلاف معرفی می‌کنند، سپس در شورای مرکزی که جمعیتی بالغ بر ۴۰ نفر حضور دارند ظرفیت دو برابر نیاز شورای شهر را به مجمع عمومی معرفی می‌کنند و در نهایت در این مرحله مجمع عمومی با ۳۰۰ نفر اعضا با شنیدن نقطه نظرات افراد رأی‌گیری می‌کنند و لیست نهایی توسط مجمع عمومی انتخاب و به مردم معرفی می‌شوند، تمامی نامزدها باید این مراحل را طی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تشریح کرد: نتیجه این فرآیند این خواهد بود که مردم به صالح‌ترین افراد برای انتخابات شورای شهر رأی می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهایی که برای انتخابات شورای شهر انتخاب می‌شوند، نباید شورا را سکویی برای مسؤولیت‌های دیگر ببینند، به همین دلیل اعضای شورای شهر ششم حق گرفتن مسؤولیت جدید خارج شورا را ندارند.

ترقی سیاست شورای ائتلاف را توسعه متوازن و همه جانبه در مشهد، محرومیت زدایی از حاشیه شهر، ارتقای حمل‌ونقل عمومی به جهت کاهش ترافیک و آسایش مردم و تقویت زائرمحوری برشمرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه نباید مشهد را با هزینه‌های گران مدیریت کنیم، تصریح کرد: متاسفانه در بحث فرهنگی وضعیت شهر متناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ شاهد حضور حداکثری و یک رقابت سالم باشیم، گفت: نباید به دشمن اجازه دهیم از انتخابات برای سیاه‌نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کند، زیرا همه دولت‌ها با هر تفکری تلاش کردند تا به تقویت نظام جمهوری اسلامی کمک کنند.

لزوم نقش پررنگ جوانان و زنان در ششمین شورای اسلامی شهر مشهد

ترقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در شورای جدید باید نقش زنان، جوانان، نخبگان، روحانیون و متخصصان پررنگ باشد تا مشکلات رفاهی، امنیت، معیشتی و سلامت مردم مشهد به نحو مطلوبی حل شود و سرمایه‌گذاری‌ها عادلانه صورت بگیرد.

گفتنی است؛ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با سرنام شانا یک جبههٔ ائتلافی وابسته به جناح اصول‌گرایان است؛ جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، حزب توسعه و اعتدال انقلاب اسلامی، حزب موتلفه اسلامی، جبهه یکتا، جبهه ایستادگی ایران اسلامی، جامعه زینب و جبهه پیروان خط امام و رهبری از اعضای رسمی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.