سخنگوی کمیته چهارشنبه‌سوریِ اورژانس تهران گفت: بنا بر آمارها ۳۹ درصد از مصدومان چهارشنبه‌سوری در سال‌های قبل در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال بودند.

مصدومان چهارشنبه‌سوری در کدام گروه سنی‌اند؟/ افزایش آمار فوتی‌ها و قطع عضوی‌ها در سالِ کرونازده

به گزارش قدس آنلاین ، سعید مهرسروش رئیس اداره آموزش اورژانس تهران و سخنگوی کمیته چهارشنبه‌سوری اورژانس تهران اظهار داشت: از حدود دو ماه پیش اقدامات مرتبط با چهارشنبه‌سوری در اورژانس تهران آغاز شده است. با توجه به شرایط کرونا در کشور و تعطیلی مدارس، اقدامات پیشگیرانه ما برای این مراسم نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است.

وی افزود: بنا بر آمارها ۳۹ درصد از مصدومان چهارشنبه‌سوری در سال‌های قبل در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال بودند. امسال با توجه به اینکه کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود، با آموزش و پرورش تهران هماهنگ کرده‌ایم تا محتوای آموزشی، بنر و پوسترهای پیشگیرانه را بر روی پلتفرم‌های مجازی از جمله سامانه شاد بارگذاری کند. همچنین با امور مساجد، شهرداری‌ها و ارگان‌های مختلف هم ارتباط گرفتیم و مطالب آموزشی را برای آنها ارسال کردیم.

رئیس اداره آموزش اورژانس تهران گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از موارد آموزشی پیشگیرانه در پایان سال که در فضای مجازی بارگذاری شده است، بازدید کرده‌اند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه‌سوری اورژانس تهران خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ حدود ۴ هزار مصدوم داشتیم و سال ۹۷ آمار مصدومان کم شد و در سال گذشته (سال ۹۸) به دلیل کرونا، این آمار بسیار پایین بود اما متأسفانه باید بگویم نقص عضو و فوتی‌های سال گذشته نسبت به سال قبل آن افزایش داشت.

وی تصریح کرد: از اول اسفند امسال در تهران ۷ مأموریت مرتبه با چهارشنبه‌سوری داشتیم که این مأموریت‌ها ۱۱ مصدوم داشت که از این ۱۱ مصدوم ۹ نفر به بیمارستان انتقال یافتند و ۲ نفر در محل درمان شدند. همه این مصدومان آقا بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.