معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دپارتمان ملی مهارت مرزی در استانهای شرقی کشور تا اردیبهشت ۱۴۰۰ راه‌اندازی می‌شود.

دپارتمان ملی مهارت مرزی در شرق کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی در تایباد   افزود: مرز باید به عنوان یک ظرفیت در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد و از ظرفیت‌های موجود در آن برای اشتغال و اقتصاد خانواده‌های مرزنشین استفاده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مرزنشینان که حق بهره‌مندی از فرصتهای مرزی را دارند از مهارت در حوزه کسب ‌و کار و تجارت و حتی فن روابط عمومی و گفت و گو بی بهره مانده‌اند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نحوه فعالیت این دپارتمان باید طوری باشد که شهرستانهای نوار مرزی از آن استفاده کنند ضمن این که می‌تواند به استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان در پیشرفت فنی و حرفه‌ای نیز کمک کند.

هاشمی افزود: با توجه به ظرفیت موجود در حوزه تردد و حجم زیاد تردد خودروهای سنگین در شهرستان تایباد، ایجاد یک کارگاه فنی و حرفه‌ای برای تربیت کارآموزان در حوزه خدمات خودروهای سنگین ضروری است.

وی به همجواری تایباد با کشور افغانستان اشاره و اضافه کرد: تردد ناوگان حمل و نقل کشور افغانستان به داخل محورهای مواصلاتی کشور هم می‌تواند به رونق اشتغال در قسمت تعمیر کامیونهای ترانزیتی کمک کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به تشکیل یک مرکز فنی و حرفه‌ای بین المللی اشاره و تصریح کرد: این مرکز امکان آموزش مربی و کارآموز را فراهم می‌کند تا آموزشگاه‌ها به درآمد ارزی مناسبی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.