۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
کد خبر: 743429

بر اساس پیش بینی‌های تازه، بازگشت اقتصاد جهان از وضع بحرانی ناشی از همه گیری به حال عادی و حتی رونق، تندتر از میزان مورد انتظار است که بخشی از آن به عرضه واکسن های دارای عملکرد موفقیت آمیز علیه ویروس کرونا، بازمی گردد.

واکسن کرونا؛ تزریق امید به اقتصاد جهان

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD) مستقر در پاریس؛ پیش بینی هایش را برای رشد تولید ناخالص داخلی جهان در سال جاری به ۵.۵ درصد و سال آینده (۲۰۲۲)، به چهار درصد افزایش داد، در حالی که این ارقام در ماه دسامبر به ترتیب ۴.۲ درصد و ۳.۷ درصد پیش بینی شده بود.

این سازمان اقتصادی اکنون پیش بینی کرده که در پی فروغلطیدن اقتصاد جهان در ورطه بحران عمیق در سال گذشته (۲۰۲۰)، میزان تولید جهان تا میانه سال جاری، حتی از سطوح پیش از همه گیری گذر کند.

اما این نهاد با اشاره به رشد تندتر اقتصادهای چین و ایالات متحده در حالی که پیش بینی می شود برخی کشورهای دیگر، به مبارزه با همه گیری و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی تا پایان ۲۰۲۲ ادامه دهند، در باره شکاف میان مناطق مختلف جهان و همچنین احتمال تهدید فرصت های پیشرفت های بازرگانی و شغلی در جهان با پیدایش گونه های تازه ویروس کرونا و روند بسیار آهسته توزیع واکسن، هشدار داد.

بر اساس این گزارش اکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر بیشتر از شهروندان ۳۶ کشور اکثرا ثروتمند عضو این نهاد، در مقایسه با دوره پیش از بحران همه گیری، کارهایشان را از دست داده اند و از بین رفتن قابل ملاحظه مشاغل در کشورهای فقیر، موجب افزایش فقر و محرومیت میلیون ها کارگر شده است.  

ین گزارش سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی؛ بالاترین اولویت سیاسی را تضمین کاربرد همه منابع ضروری به منظور تولید و تزریق کامل و هر چه سریع تر واکسن ها در سراسر جهان حفظ به منظور حفظ زندگی ها، داوم منابع درآمدی و محدود کردن تاثیرهای منفی اقدامات محدود کننده (گسترش ویروس کرونا) بر رفاه شهروندان دانسته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.