۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 743440

فرماندار قشم گفت: با فعالیت ستاد جوانان شهرستان قشم و بررسی‌های آماری، معضل طلاق در قشم روند کاهشی دارد.

طلاق در قشم رو به کاهش است

قدس آنلاین: علیرضا نصری عصر سه شنبه در آخرین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سال ۱۳۹۹ افزود: برای اولین بار در چندسال اخیر، طلاق با شیب منفی روبرو شده است و این مهم جز با تلاش سازمان‌های مردم نهاد و ادارات متولی امور جوانان ممکن نبود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه بررسی مشکلات جوانان ادامه داد: هم اکنون ۶ پژوهش در حوزه آسیب‌های جوانان قشم در حال انجام است.

فرماندار قشم تصریح کرد: اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مشکلات اخلاقی و آسیب‌های فضای مجازی از جمله این پژوهش‌ها هستند که با استفاده از نتایج آن می‌توان برای کاهش این معضلات برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار کرد: در این راستا باید از کارهای کلیشه ای و بدون علم پرهیز شود و سازمان‌های متولی بدانند سیمنار و وبینار بدون برنامه ریزی علمی دردی از جوانان دوا نمی‌کند.

نصری افزود: رفع آسیب‌های اجتماعی از بدو دوران کودکی باید به صورت نظری و عملی برنامه‌ریزی شود و فعالیت‌های کاربردی تری در این خصوص اعمال شود.

وی اثرگذاری فعالیت‌ها را امری مهم توصیف کرد و ادامه داد: هرکدام از دستگاه‌های متولی امور جوانان، برنامه‌های خود را از نظر کاربردی و اثرگذاری بررسی و گزارش کنند.

رییس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان قشم تصریح کرد: قشم نیازمند ایجاد سمن‌های بیشتری در حوزه جوانان و آسیب‌های اجتماعی است و فرمانداری قشم از ایجاد سمن‌های جدید استقبال می‌کند.

در سال ۱۳۹۹ هشت جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در قشم تشکیل شده است که در جلسه پایانی از سمن‌های فعال در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تقدیر شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.