مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از تخصیص بودجه دولت برای توسعه موتور سه استوانه طبق مصوبه قانون بودجه سال آینده در مجلس خبر داد و ضمن آن تاکید کرد که سال آینده هیچ تعهد معوقی نخواهیم داشت.

خبر مهم مدیرعامل ایران خودرو برای خریداران خودرو

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد مقیمی ضمن اعلام خبر تخصیص بودجه دولت برای توسعه موتور سه استوانه در حاشیه یک مراسم درون سازمانی این گروه خودروسازی، اظهار کرد: سهم حوزه تحقیق و توسعه از فروش ایران‌خودرو از ۰.۶ درصد در سال ۱۳۹۷ به ۳.۴ درصد در سال جاری افزایش یافته است که این امر می‌تواند مسیر توسعه را هموارتر کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو  ضمن تاکید بر تحقق کامل اهداف تولید در سال جهش تولید با اعلام تولید ۴۹۰ هزار دستگاه تا دو روز گذشته (۱۷ اسفند)، گفت: اوایل هفته آینده از مرز تولید ۰.۵ میلیون دستگاه خودرو نیز عبور خواهیم کرد.

کاهش تولید خودروهای مونتاژی ایران‌خودرو به زیر ۱۰ هزار دستگاه 

وی ضمن اشاره به کاهش تعداد تولید خودروهای مونتاژی در سبد تولیدی سال جاری ایران‌خودرو، افزود: برنامه ما در سال جاری تمرکز بر تولید داخل بوده و توانسته‌ایم با همت قطعه‌سازان کشور، اهداف را محقق کنیم؛ بنابراین کمتر از ۶۰۰۰ دستگاه خودرو مونتاژی در سبد محصولات ما بوده است. همچنین ایران‌خودرو با عمل به تعهدات به مشتریان، نقش موثری در ایجاد آرامش و تعادل در بازار ایفا کرده است.  

مقیمی با بیان اینکه در طرح‌های فروش‌های فوق‌العاده، تعهد معوقی نداریم و میانگین تحویل خودرو در این فروش‌ها را به‌جای ۹۰ روزه قرارداد، به ۴۰ روز رسانده‌ایم، تصریح کرد:‌ در سال آینده برنامه تولید و فروش را به گونه‌ای پیش خواهیم برد که هیچ تعهد معوقی ایجاد نشده و خودروها به موقع تحویل مشتریان شود.

این مدیرعامل خودروساز، خودروی "تارا" را یکی از دستاوردهای مهم و بزرگ ایران‌خودرو در سال جهش تولید و در شرایط تحریم دانسته و گفت: تعهدات ایجاد شده این خودرو به موقع و بدون تاخیر اجرا خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا انتهای سال ۱۴۰۰، تارا به پنج ستاره کیفی دست خواهد یافت تا این محصول بعد از دناپلاس اتوماتیک، دومین خودروی ایرانی پنج ستاره شود.

اولین گیربکس تمام ایرانی 

 وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور گیربکسی تولید شده که تمام مراحل طراحی و مهندسی آن توسط مهندسان داخلی کشور شکل گرفته است، اعلام کرد: به زودی نیز گیربکس AMT نیمه اتوماتیک، که در حال حاضر بر روی خودروی سمند جانمایی شده و مراحل تست آن سپری می‌شود، به سبد خدمات و محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو افزوده خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو طراحی و نمونه‌سازی موتور سه استوانه را نیز از دیگر دستاوردهای بسیار بزرگ این گروه صنعتی خوانده و تاکید کرد: به دست توانمند جوانان خلاق کشور آینده روشنی برای صنعت خودرو رقم خواهیم زد.  

رضایت ۹۶ درصدی کارنان ایران‌خودرو از اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی 

مقیمی ضمن قدردانی از همت، تلاش و جهاد کارکنان ستاد مقابله با کرونا در ایران‌خودرو، اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا با ایجاد محیط کار امن برای کارکنان و خانواده‌های آنان سبب شدند تا کارکنان با خیالی آسوده بتوانند در سنگر تولید به فعالیت خود ادامه دهند.  

در این زمینه محمد گلچین، رئیس ستاد مقابله با کرونای گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تمام تلاش خود را کردیم که با ایجاد محیط کار امن و حفظ تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، به بهترین شکل ممکن، تولید را با حداکثر  ظرفیت آغاز کنیم. در ابتدای امسال که بنگاه‌های اقتصادی و مراکز صنعتی به‌دلیل هم‌زمانی با تعطیلات نوروز و شیوع ویروس تعطیل بودند، تلاش کردیم تا تمام اقلام و تجهیزات مورد نیاز ستاد را به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پیاده‌سازی دستورالعمل‌های تدوین شده با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از جمله تهیه اقلام و تجهیزات، طراحی، ساخت و  نصب کابین‌های ضدعفونی ورودی و خروجی‌های شرکت را انجام دهیم که این اقدامات در مدت زمان کوتاه تعطیلات صورت گرفت.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در مسیر حفظ و صیانت از سلامت کارکنان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افزود: نتایج نظرسنجی از کارکنان حکایت از رضایت ۹۶ درصدی آنان از اقدامات ضد کرونایی دارد.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.