به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و طرح کتابخانه گردی فرماندار بردسکن به اتفاق رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول امور زنان و خانواده فرمانداری و خیرکتابخانه ساز حاج محمد حسین داوودی از کتابخانه عمومی استاد احمد آرام، پاتوق کتاب و کتابخانه عمومی خیرساز مرحوم حاج غلامرضا داوودی بازدید کرد.

مطالعه کتاب می تواند در روشنگری و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه کمک کند

علی نوری

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی شاکری  ضمن تقدیر و تشکر از نهاد کتابخانه های عمومی  و خیر کتابخانه ساز  حاج محمد حسین داوودی  گفت: کتاب و فرهنگ کتابخوانی ارزش یک جامعه بوده و در حوزه های مختلف مطالعه کتاب می تواند در روشنگری و کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند وی افزود: رشد و تعالی هر جامعه در گرو دانش و فرهنگ مردم آن می باشد و هر چه میزان آگاهی و دانایی بالاتر باشد آسیب ها و مشکلات جامعه کمتر است.

وی بیان کرد: بهترین یار و همدم هر شخص کتاب خوب است که می تواند مسیر رشد شخصیت فرد را ترسیم کند. وی عنوان کرد: با عنایت به مطالبه جدی مقام معظم رهبری می طلبد در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تمام مساعی خود را بکار گیریم و خداوند را شاکر و سپاسگزاریم که در سال های اخیر شاهد افزایش سرانه مطالعه و همچنین به همت خیرین نیک اندیش فضای کتابخانه ها در شهرستان هستیم. .

شاکری از اداره کل کتابخانه ها نیز خواست نسبت به نوسازی کتب کتابخانه ها و از تازه های نشر سهم بیشتری به شهرستان اختصاص دهد و همچنین با توجه به وسعت شهرستان و بیش از ۷۱ روستا و مناطق دوردست عشایری نسبت به راه اندازی کتابخانه سیار مساعدت کندکه در این زمینه نیز خیرین اعلام آمادگی کرده اند.

فرماندار بردسکن با اشاره به فضاهای بسیار خوب کتابخانه ای در شهرستان و وجود بیش از ۱۵ هزار دانش آموز و هزار و ۵۰۰  نفر دانشجو  از  مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان خواست نسبت به عضو گیری بیشتر در کتابخانه ها  اهتمام جدی داشته باشد.

دراین بازدید مهدی زارعی  مسئول اداره کتابخانه های عمومی بردسکن  گفت:  شهرستان بردسکن دارای ۴ باب کتابخانه های عمومی با   ۶۵ هزار نسخه کتاب  دارد که  بیش از ۳ هزار و ۵۰۰  عضو این کتابخانه ها می باشند.   وی از خیر ین کتابخانه ساز داوودی و مساعدت  بی نظیر شهرداری و شورای شهر در تکمیل پروژه کتابخانه عمومی مرحوم حاج غلامرضا داوودی در یوم الله ۲۲ بهمن تقدیر کرد  و گفت: با توجه به اینکه  پروژه احداث کتابخانه عمومی در منطقه قدس بردسکن در حد فنداسیون رها شده است، این خیر آمادگی خود را برای تکمیل این پروژه نیز اعلام کرده است.

وی افزود: جامعه فرهنگی و موفق جامعه ای هست که در آن به مطالعه کتاب و کتابخوانی اهمیت داده می شود. وی اظهار داشت: نهضت مطالعه مفید و ترویج فرهنگ کتابخوانی با مشارکت همه اقشار جامعه به سرانجام نیک می رسد، بنابراین اهمیت دادن به این موضوع مهم نیازمند احساس تکلیف و همدلی است. وی به برگزاری دهمین جشنواره  کتابخوانی  رضوی دراین شهرستان اشاره کرد و گفت: دراین مسابقه که به صورت فضای مجازی برگزار شد هزار و ۵۷۰ نفر شرکت کردند که ازاین میان ۱۷ نفر برگزیده  شهرستانی این جشنواره شدند. در این بازدید از برگزیدگان این جشنواره  نیز تجلیل به عمل آمد. درحاشیه این بازدید حاج محمد حسین داوودی خیر کتابخانه ساز  ۵ میلیون ریال کتاب  جهت  تامین منابع کتابخانه تازه تاسیس مرحوم حاج غلامرضا داوودی  از پاتوق کتاب  خریداری کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.