بزرگ‌ترین نشست مسئولان مصر و رژیم صهیونیستی طی ۲۰ سال گذشته در منطقه توریستی «شرم الشیخ» برگزار شد.

بزرگ‌ترین نشست مصری-اسرائیلی در ۲۰ سال گذشته در شرم‌الشیخ

قدس آنلاین: هیأت رژیم صهیونیستی که به ریاست «الی کوهن» وزیر اطلاعات این رژیم به مصر سفر کرده است، در نشستی با مسئولان این کشور در شرم الشیخ که بزرگ‌ترین نشست دوجانبه طی ۲۰ سال گذشته بود، شرکت کرد.

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که این نشست استثنایی با حضور ۶۰ بازرگان اسرائیلی و مصری متخصص در زمینه‌ صنایع مختلف و مسئولان دولتی مصر و رژیم صهیونیستی برگزار شد که هدف از آن توسعه همکاری اقتصادی بود.

الی کوهن که ریاست هیأت اسرائیلی در این نشست را بر عهده داشت، گفت که شرم‌الشیخ امن‌ترین منطقه مصر برای اسرائیلی‌هاست.

وی افزود که این نشست علنی دو سال پس از گفت‌وگوهای محرمانه برگزار می‌شود و در آینده نیز این دیدارها با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری به بیش از یک میلیارد دلار در سال، ادامه خواهد داشت.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این خصوص نوشت که این نشست بنا به درخواست مصر برگزار شد و الی کوهن نیز با سرتیپ «ناصر فهمی» معاون وزیر اطلاعات مصر دیدار کرد.

فهمی تأکید کرد که مصر به تقویت همکاری با اسرائیل در تمامی زمینه‌ها اهتمام دارد و تلاش‌ها برای تقویت روابط دوجانبه اقتصادی در آینده ادامه خواهد داشت.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، فهمی به منظور تضمین استمرار گردشگری و ساخت دیوار امنیتی بزرگ به طول ۴۳ کیلومتر در راستای مبارزه با تروریسم و آزادی دریانوردی در دریای سرخ، توضیحاتی درباره نظام امنیتی شرم‌الشیخ به کوهن داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.