رئیس‌جمهور گفت: پیامبر با خلق، رفتار و اخلاق کریمه خود همه را جذب می‌کرد. ما اگر مدعی پیروی از ایشان هستیم باید با رفتار خود و درست کردن خود جاذبه دعوت داشته باشیم.

روحانی: ملت ایران در جنگ اقتصادی حماسه جدیدی را آفریده است

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و مسکونی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌های تهران، کرمانشاه، مرکزی و ایلام پس از استماع گزارش رئیس بیمارستان خاتم الانبیا اظهار کرد: بسیار برای ما جای خوشحالی است که تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۱۷۶ به ۹۵۰ تخت رسیده است.

روحانی با بیان اینکه این بیمارستان خدمات بسیاری انجام داده است، گفت: بخشی که قرار است به این بیمارستان به عنوان فاز دوم آن، اضافه شود، خدمات بیمارستان را بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: از اینکه به این بیمارستان در دوران کرونا ۷۰ هزار نفر مراجعه کردند، خدمت بزرگی است که بیمارستان خاتم انجام داده است.

رئیس جمهور با گرامیداشت یاد رئیس فقید بنیاد شهید گفت: مرحوم شهیدی محلاتی ۴ تا ۵ مرتبه به من گفت فاز دوم این بیمارستان در حال تکمیل است.

وی در بخش دیگری از افتتاح‌های امروز، عنوان کرد: از آغاز دولت یازدهم یکی از تأکیدات ما مسأله مسکن ایثارگران بوده است. ما در سال‌های قبل خدمت خانواده‌های عزیز شهدا که می‌رسیدیم و یکسال اخیر به دلیل کرونا از آن محروم شدیم، بسیاری از خانواده‌های جانبازان و شهدا در زمینه مسکن مصائبی داشتند. اقدامات آقای اوحدی در این مدت در تأمین مسکن بسیار خوب بوده است و مواردی که ذکر شد را حتماً آقای اوحدی پیگیری می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: بودجه‌ای که وزارت راه برای آماده کردن زمین‌های مربوط به مسکن ایثارگران نیاز دارد، قبل از پایان سال تأمین می‌شود و این طرف سال حتماً بودجه آن را تأمین می‌کنیم تا سال آینده و تا پایان دولت هر مقداری که توان دارند انجام دهند.

روحانی پس از استماع گزارش‌های مربوط به افتتاح‌های امروز از مادر ادامه داد: روز بسیار پر برکت و مبارکی است و بهترین و پربرکت‌ترین و والاترین روزی که بزرگ‌ترین انسان تاریخ بر قلب مبارکش امروز وحی نازل شد. وحی که موجب نجات دیروز و امروز و فردا خواهد بود و حمایت او به عنوان مشعل دار بزرگ برای همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه در این روز رسالت بزرگی بر دوش ما قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پیامبر نخواست پرچم هدایت را با زور و سیطره بر مردم آن زمان تحمیل کند. ایشان طبق آیه قرآن داعی بود و فرا می‌خواند تا مردم با آزادی، اراده و انتخاب دین مبین اسلام را انتخاب کنند. تمام زندگی ما از جمله دین، راه و نوع حکومت ما بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما باید کاری کنیم که این مشعل را در اختیار قرار بگیریم، بیان کرد: پیامبر با خلق، رفتار و اخلاق کریمه خود همه را جذب می‌کرد. ما اگر مدعی پیروی از ایشان هستیم باید با رفتار خود و درست کردن خود جاذبه دعوت داشته باشیم.

روحانی افزود: ایران الگو، دنیای اسلام الگو که با اخلاق، توسعه، برادری و رفتارشان و مبارزه شأن با دروغ، تقلب و هتاکی و هتک حرمت‌ها است می‌توانند تمام دنیا را به اسلام و راه حق دعوت کند.

وی تاکید کرد: ایثارگران ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس با فداکاری خود برای همه جهانیان الگو شدند. امروز هر کس به این ملت بزرگ نگاه می‌کند می بیند که اینها قله‌ها را طی کردند اما قله ایثار، قله بلندتری از هر قله دیگری است. ایثارگران ما در آن روزهای بسیار سخت و آن روزهای تنهایی دفاع مقدس که ایران مظلوم تنها در کنار راهبری امام حکیم بزرگوار روی پای خود ایستادند و فرزندان عزیز و دلاور ما، بسیجیان و سپاه و ارتشیان و جهادگران به میدان جنگ و جهاد شتافتند.‌

رئیس‌جمهور ادامه داد: آنکه داعیا الی الله بود، حماسه بزرگ ایثار رزمندگان ما بود. آن حماسه همه مردم را جذب کرد و امروز به عنوان یک عمل بزرگ افتخار آمیز در دوران مظلومیت است که خداوند پیروزی را نصیب آنها و ما کرد. امروز ملت ایران حماسه جدیدی را آفریده است.

روحانی تصریح کرد: آن روز حماسه ایثارگری در ۸ سال بود و امروز در سه سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن، ملت ما با ایثارگری و مقاومت حماسه افتخارآفرین جدیدی را به وجود آورد. ابر قدرت دنیا که ظالم ترین حکومت مربوط به چهار سال گذشته آمریکا بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ملت ایران را در برابر اراده ننگین خود وادار به تواضع کنند.

وی با بیان اینکه ملت ما در جنگ اراده‌ها پیروز شد و کاری کرد که امروز حاکمان جدیدی که در کاخ سفید روی کار آمدند مداوم تکرار می‌کنند جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است، گفت: معنی دیگر آن، این است که ملت ایران به پیروزی بلند و بزرگ دست یافته است. این یک حماسه بزرگ است و این حماسه دعوت همه آزادی خواهان و جهانیان است که در برابر تجاوز و ظلم بایستید، خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: البته مردم ما رنج بسیاری کشیدند و روزهای بسیار سختی تجربه کردند مخصوصاً از لحاظ اقتصادی. اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی به دست آوردند. آنها می‌خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد اما مردم ما در این سه سال رنج را تحمل کردند و در سایه فداکاری این ملت مقاوم این سرزمین، نظام اقتصاد بیشتری از سه سال قبل دارد.

روحانی تاکید کرد: امسال روز بعثت نبی مکرم اسلام در همسایگی روز بزرگداشت شهید و شهدا است. همان روزی که امام بزرگوار ما فرمان تأسیس بنیاد شهید را دادند و این بنیاد در طول این مدت خدمات زیادی را به این خانواده‌های عزیز ارائه داده است. خانواده‌ها آنقدر گرانقدر و بلند مرتبه هستند که خدمات دولت هرقدر باشد در برابر ایثار و فداکاری بزرگی چه کردند بسیار کوچک است.

وی ادامه داد: در اینجا می‌خواهم به عنوان یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم عرض کنم، روزهای اولیه آغاز دولت، اولین گزارش مرحوم شهیدی بدهکاری فراوان دولت نسبت به این خانواده‌های عزیز بود. همان یکسال و نیم اول بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهکاری‌های قبلی را پرداخت کردیم و بسیار خوشحال شدم مطالبات معوق سالهای قبل را پرداخت کردیم. البته این مطالبات مربوط به سال ۹۰ و ۹۱ نبود و مربوط به سالهای قبل بود و پرداخت شد.

رئیس جمهور بیان کرد: ما هم معوقه پیدا کردیم و در سالهای بعد پرداخت کردیم و مجموعاً ۱۳ هزار میلیارد تومان را تا امروز پرداخت کردیم که ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ پرداخت شد. به دلیل اینکه بتوانیم مطالبات ایثارگران عزیز را پرداخت کنیم، انجام دادیم.

روحانی خاطرنشان کرد: چند ماه پیش به سازمان استخدامی دستور دادم که ۱۲ هزار جوان عزیز از خانواده شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام کنند و بسیار روز شیرینی برای من بود که قدمی برای خانواده شهدا و جانبازان برداشتیم. البته آقای اوحدی بعداً چانه زدند و این عدد را به ۱۶ هزار رساندند که افتخار بزرگ‌تری برای ما است. ان شاءالله آغاز سال آینده کار استخدامی این ۱۶ هزار جوان برومند بسیار عزیز که در میان آنها نخبگان بسیاری هم وجود دارد، انجام دهیم.

وی ادامه داد: در دولت ما هم، از خانواده شهدا که چند شهید دادند حضور دارند. خود آقای اوحدی از ایثارگرانی است که مدت‌ها آزاده بودند. دکتر ستاری فرزند شهید است. دکتر جهانگیری دو برادرش شهید شدند. این خانواده‌ها جز افتخارات ما هستند. هر قدمی برداریم، ابن قدم کوچک برای ما افتخار است. یکی از دغدغه‌های ما مسکن این عزیزان بود. برخی از این عزیزان مسکن گرفته و برخی نگرفته بودند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم ۲۵ هزار زمین برای ۲۵ هزار واحد مسکونی در اختیار بنیاد شهید و خانواده‌ها قرار گرفته است، گفت: این قدم بسیار بزرگی است و امروز افتتاح شد. ان شاءالله برای اینکه زمین‌ها آماده شود حتماً کمک می‌کنیم. امیدوار هستیم خانواده‌های شهدا که برای ما بسیار ارزشمند. هستند راضی باشند.

روحانی اظهار داشت: برخی از مردم فکر می‌کنند که دوران خانواده شهید و ایثارگر همین ۸ سال دفاع مقدس بود و سال ۶۷ که جنگ تمام سد، پرونده شهادت هم بسته شد. جنگ تمام شد و ما به پیروزی رسیدیم اما پرونده شهادت بسته نشد و ما دیدیم عده‌ای از عزیزان ما برای دفاع از حرم در سوریه، عراق و لبنان فداکاری و ایثار کردند و در پایان سال ۹۸ با یک پرونده جدید مواجه شدیم و عزیزان ما به عنوان مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فداکاری بزرگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما در دنیا سرافکنده نیستیم، گفت: برای مبارزه با این بیماری علی رغم تحریم و فشار و اینکه همه چیز را روی ما بستند، امروز سربلند هستیم و تمام امکانات پزشکی مورد نیاز در کرونا، چه تجهیزات و داروهای مورد نیاز در حال تولید هستند. ما نیازی به خارج نداریم و حتی در برخی زمینه‌ها قدرت صادرات داریم که کار بزرگ ملت بزرگ و عزیز ایران است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت هم علی رغم همه فشارها بودجه‌های لازم را تأمین کرد و حتی بدهکاری پرستاران که مربوط به گذشته بود هم تأمین شد اما در عین حال کار پرستاران و پزشکان در بخش سلامت کار بسیار بزرگی است. ان شاءالله واکسن‌هایی که رسید و در اولویت اول تزریق پرستاران ما بودند روز به روز بیشتر به دست ما می‌رسد.

روحانی اضافه کرد: در داخل هم در زمینه تولید واکسن اقدامات خوبی انجام شده است و در سال آینده حتماً سه نوع واکسن برکت، رازی و پاستور را خواهیم داشت و سال آینده در اختیار مردم خواهد بود. البته این واکسن‌ها در حال حاضر در حال تزریق است اما تا زمانی که واکسیناسیون عمومی اجازه داده شود، چند ماهی پیش روی ما است.

وی ضمن تقدیر از مدافعان سلامت و کادر درمان بیان کرد: ان شاءالله خداوند مقام همه شهدای ما از شهدای انقلاب تا شهدای سلامت را بلند قرار دهد و همه را میهمان مولای بزرگ بشریت قرار دهد.

رئیس جمهور همچنین در پایان این مراسم از حاجیه خانم پالیزبانی مادر چهار شهید معزز دوران دفاع مقدس، همسر شهید پروفسور آقا محمدی و همسر شهید مدافع حرم محمد ترک، تجلیل و تقدیر کرد.
روز بسیار پر برکت و مبارکی است و بهترین و پربرکت‌ترین و والاترین روزی که بزرگ‌ترین انسان تاریخ بر قلب مبارکش امروز وحی نازل شد. وحی که موجب نجات جامعه دیروز و امروز و فردا تا قیامت خواهد بود و هدایت و نور او به عنوان مشعل دار بزرگ برای همه انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه در این روز رسالت بار مسئولیت سنگینی بر دوش ما قرار می‌گیرد، تصریح کرد: پیامبر مشعل فروزنده را بردوش گرفت و نخواست پرچم هدایت را با زور و سیطره بر مردم آن زمان تحمیل کند. ایشان طبق آیه قرآن داعی بود و فرا می‌خواند تا مردم با آزادی، اراده و اختیار و انتخاب دین مبین اسلام را برای هدایت انتخاب کنند. تمام ارزش‌های ما در سایه انتخاب است و اگر انتخاب گر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تأمین می‌شود و دین، راه و نوع حکومت ما بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما باید امروز کاری کنیم که این مشعل را بر دوش بگیریم، بیان کرد: پیامبر با بیان، حکمت، پند و موعظه و اخلاق کریمه خود همه را جذب می‌کرد. ما مسلمانان و ایرانیان امروز که افتخار داریم از ایشان پیروی می‌کنیم باید با رفتار خود و درست حرکت کردن خود جاذبه دعوت داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.