دبیر علمی کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز، حضور امام رضا(ع) در خراسان را زمینه ساز توسعه تمدن اسلامی در ایران عنوان کرد.

حضور امام رضا(ع) در خراسان زمینه ساز توسعه تمدن اسلامی در ایران شد

به گزارش قدس آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدرضا مودب در آیین افتتاحیه اولین کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» که همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت رضا(ع) به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد، حضور امام رضا(ع) در خراسان را زمینه ساز توسعه تمدن اسلامی در ایران عنوان کرد.
وی برگزاری مناظرات امام رضا(ع) با بزرگان سایر ادیان توسط مامون را اقدامی برای آسیب زدن به شأن ایشان عنوان کرد و افزود: تجلی روح امامت که متصل به علم الهی است، باعث پیروزی حضرت رضا(ع) در تمامی این مناظرات علمی گردید که روشن شدن چشم دل پیروان حقیقت ماحصل آن بود.
حجت الاسلام دکتر مودب در ادامه به اهداف برگزاری کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز اشاره داشت و اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی که با زحمات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خون شهیدان پابرجاست، هر چه بیشتر پیش می رود نیاز به تعالیم قرآن و ائمه معصوم (ع) را بیشتر احساس می کند.
وی تصریح کرد: در برخی نشست های تخصصی این کنفرانس ملی، توسط اساتید و محققان مکرر عنوان شد که در بسیاری امور یک روایت از ائمه معصوم(ع) منشاء قرائن است که کارگشا بوده است.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رفتار ائمه معصوم (ع) از هر نظر الگویی عملی برای همه افراد در تمام اعصار و زمان هاست، افزود: علمی که پایگاه الهی دارد لازمه یک جامعه و سودمند برای زندگی بشریت است لذا علمی که ریشه در الهیات دارد خطایی در آن نیست و معصومین(ع) معلمان مطمئنی هستند که پیروی از آن ها راه سعادت بشر را تضمین می کند.
یادآور می شود؛ دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مطابق با رسالت ها و رویکردهای علمی خود مبتنی بر اولویت گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترویج و تبیین معارف اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد (ص) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف ایشان و ارائه راهبردهای علمی- دینی به آن، کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» و هفت پیش نشست تخصصی را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی و مدیران و متولیان اجرایی کرده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.