۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 743599

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای خرید بالگرد امدادی با یک شرکت روسی قرارداد امضا کرد.

ایران از روسیه بالگرد امدادی می‌خرد

قدس آنلاین: کریم همتی روز پنجشنبه در مراسم امضای قرارداد خرید بالگرد بین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و شرکت راشا هلی کوپتر روسیه که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر به واسطه توانایی و کارآمدی که دارد در حوادث و رخدادهای داخلی و خارجی حضور فعال دارد که نمونه بارز آن در سال ۹۹، حادثه انفجار در بیروت و زلزله‌ سی‌سخت بود که دو رکورد برای این جمعیت ثبت کرد.
وی ادامه داد : در حادثه انفجار در بیروت کمتر از ۲۴ ساعت و در زلزله سی‌سخت کمتر از یک ساعت به منطقه رسیدیم و به لطف خدا توانستیم آسیب‌دیدگان را امدادرسانی کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ما براساس مفاد اساسنامه و میثاق بین‌المللی و نیز تعالیم دین مبین اسلام به همه انسان‌ها در سراسر جهان، بدون توجه به دین، مذهب و نژاد خدمات ارائه می‌دهیم و خدا را شاکر هستیم از زمان تاسیس جمعیت هلال‌احمر تاکنون همواره نام نیک آن در اذهان بوده است.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: این سازمان بشردوستانه جزو پنج جمعیت برتر دنیا است و در حال حاضر بیش از دو میلیون عضو داوطلب و جوان به صورت افتخاری و داوطلبانه به طرق مختلف با آن همکاری می‌کنند.

وی افزود: ما برای خدمت به مردم مخصوصا آسیب‌دیدگان در مناطق صعب العبور از ناوگان بالگردها استفاده می‌کنیم که در حال حاضر بعد از ناوگان‌های نظامی، جمعیت هلال‌احمر با داشتن ۲۴ بالگرد بزرگترین ناوگان را در اختیار دارد.

همتی گفت: معیت هلال‌احمر به جهت خدمت بهتر به مردم با شفافیت و همچنین همکاری و مشورت با نهادهای نظارتی اقدام به عقد قرارداد با شرکت راشا هلی‌کوپتر روسیه کرد، البته تجارب قبلی و کارکرد خوب بالگردهای روسی ما را بر آن داشت تا این قرارداد را منعقد کنیم.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، در مراسم امضای قرارداد خرید بالگرد بین هلال احمر و شرکت راشا هلی کوپتر روسیه گفت: بعد از چندسال، نهایتا با جدیت و تلاش رئیس جمعیت هلال احمر شاهد انعقاد قرارداد خرید بالگرد هستیم، انعقاد این قرارداد تحولی در روابط ایران و روسیه خواهد بود و امیدوار هستیم در آیندهی نزدیک شاهد قراردادهای دیگری بین دو کشور باشیم.

باگینسکی، مدیرعامل شرکت راشا هلی‌کوپتر نیز در این مراسم گفت: از اینکه به ایران آمدم خوشحال هستم و از جمعیت هلال‌احمر که شرکت راشا هلی‌کوپتر را انتخاب کردند، تشکر می کنم. می‌دانم که بار سنگینی در کشور ایران به دوش دارید.وظایفی که جمعیت هلال‌احمر در ایران انجام می‌دهد، در روسیه دو وزارتخانه موقعیت‌های اضطراب و وزارت بهداشت انجام می‌دهند.

وی افزود: هلی‌کوپتر ساخت شرکت راشا، توانایی های بالایی دارد و می تواند در موقعیت‌های متفاوت آب و هوایی عملیات انجام دهد. امروز روز مهمی برای ما است، ما متعهد می‌شویم در آینده همکاری‌های نزدیکتری با ایران داشته باشیم و تکنسین‌های ایران را آموزش دهیم.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان‌ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت‌ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، چهار معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، آموزش و پژوهش، پشتیبانی و منابع انسانی، معاونت امور بین الملل، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.