اصفهان- هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام پایانی سال ازآنجاکه سفر برای افرادی که با هواپیما، قطار و اتوبوس ممنوعیت ندارد لذا بسیاری از خانه مسافرها دست‌به‌کار شده و در فضای مجازی تبلیغات زودهنگام خود را آغاز کردند.

مسافرخانه‌های مجازی به استقبال گردشگران؛ پلیس فتا به میزبانی متخلفان می‌رود

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: اگر تا سال‌های گذشته هنگام گشت‌وگذار در سطح شهر اصفهان نوجوانانی را می‌دیدید که با نشان دادن دسته‌کلید و یا واژه دربستی بر روی یک‌تکه مقوا خودروهای غیربومی را به سمت منازل استیجاری هدایت می‌کردند حالا به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا این افراد به سمت فضای مجازی رو آورده و از این طریق سعی در جذب مسافران دارند.

ازآنجاکه سفر به تمامی شهرهای قرمز ممنوع شده اما بازهم خیلی از افراد صابون ۵۰۰ هزار تومان جریمه را به تن خود مالیده و عازم سفر شدند.

به دلیل اینکه قیمت بلیت پروازها و قطار رشد قابل‌توجهی داشته و به ازای هر بلیت رفت‌وبرگشت هواپیما برای هر شخص حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام خواهد شد و این رقم با احتساب یک خانواده ۴ نفره به میزان ۶ میلیون تومان می‌شود لذا برای بسیاری از خانواده‌ها صرفه اقتصادی داشته تا هزینه ۵۰۰ هزارتومانی را در ابتدای شهر پرداخت  و با خودروی شخصی سفر کنند.

خانه‌های استیجاری

خانه و ویلاهای استیجاری چند سالی است که در شهر نصف جهان برای پذیرایی از مسافران رواج یافته است و دراین‌بین پای بسیاری از مشاوران املاک، دلالان و شهروندان معمولی را برای امرارمعاش به وسط کشیده است.

اگرچه همه‌ساله جلسات مختلفی برای ساماندهی این اماکن برگزار و برخوردهایی نیز صورت گرفته اما همواره این موضوع مشکلات خاص خود را داشته به‌ویژه در حال حاضر که کرونا نیز بر جامعه سایه انداخته و بسیاری از مسئولان واهمه دارند که به دلیل عدم نظارت بر این اماکن لذا موج دیگر یاز کرونا از همین منازل شکل بگیرد.

اسکان فقط در هتل‌ها

در همین راستا سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در این رابطه می‌گوید: تکلیف سفر به شهرهای قرمز و نارنجی معلوم است و در خصوص سفرهای ایمن به شهرهای زرد و آبی درصورتی‌که ستاد ملی کرونا اجازه بدهد تنها هتل‌ها و مراکز اقامتی با مجوز گواهی‌نامه ایمن از وزارت بهداشت اجازه پذیرش مسافر رادارند البته آن‌هم به‌شرط اینکه ظرفیت ۳۰ و درنهایت ۵۰ درصد را رعایت کنند.

حجت‌الله غلامی بابیان اینکه اسکان مسافر تحت هر شرایط و یا عنوانی در خانه‌های استیجاری و یا مدارس و یا خوابگاه‌ها در اصفهان ممنوع است اظهار می‌کند: امسال هیچ مسافری در قالب کمپ‌های نوروزی، منازل استیجاری و امثال آن، مدارس، ورزشگاه‌ها و امثال آن امکان اقامت ندارد و این مسئله از طریق اتحادیه املاک به زیرمجموعه این اتحادیه ابلاغ‌شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تأکید می‌کند: مسافرت از استان‌هایی که وضعیت قرمز یا نارنجی دارند یا مسافرت به این استان‌ها به‌منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به اصفهان ممنوع است‌.

برخورد با متخلفان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه پلیس فتا با تبلیغ‌کنندگان منازل استیجاری، باغ ویلاها و امثال آن‌ها که در فضای مجازی به‌منظور جذب مسافر به این استان انجام‌ می‌شود، برخورد می‌کند یادآور می‌شود: تبلیغ این‌چنین مراکزی ممنوع است و پلیس فتا نسبت به بستن چنین درگاه‌ها، کانال‌ها و صفحه‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ دارند، اقدام می‌کند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا تأکید می‌کند:  هرگونه پذیرش مسافر در خانه‌های استیجاری و مدارس ممنوع است و از برپا کردن کمپ و چادر جلوگیری می‌شود و مصوب شده تا پلیس فتا با نظارت دقیق مبلغان جذب مسافر در فضای مجازی را شناسایی و به محاکم ذی‌ربط اطلاع دهد.

مجوز سفر با دستور ستاد مقابله با کرونا است

وی یادآور می‌شود: سفرهای نوروزی منوط به تصویب در ستاد ملی است لذا در صورت تصویب سفرهای نوروزی در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مسافرت تنها به استان‌های دارای وضعیت زرد یا آبی امکان‌پذیر خواهد بود و پذیرش مسافر از این استان‌هایی با وضعیت زرد و آبی ممکن است و مسافرت به استان‌های دارای وضعیت قرمز یا نارنجی ممنوع است.

وی در خصوص شرایط اضطراری برای سفر برخی افراد نیز اذعان می‌کند: فرم واحدی در اختیار فرمانداری‌های استان قرارگرفته و مجوز سفرهای اضطراری مستند به ارائه مدارک در زمینه‌های شغلی، اداری، قضایی، درمانی و موارد خاص ازاین‌دست صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.