هرمزگان- قطعی آب آن هم بدون اطلاع قبلی برای ذخیره سازی در حالی مناطق مختلف شهر بندر عباس صدای مردم را در آورده است که مسئولان این شهر اظهار می کنند که برنامه ای برای قطع آب ندارند.

بندرعباس  و عطش آب در آستانه شب عید؛ قطعی آب شایعه یا واقعیت؟

قدس آنلاین-گروه استان ها:در آخرین روز هفته گذشته و همزمان با عید مبعث مردم محله نایبند شمالی و هم چنین محله آزادگان و نیز محلات یادبود با قطع آب روبرو شدند.

گفتنی است همزمان با قطعی آب در این محلات جدول زمان بندی شده ای نیز در فضای مجازی منتشر شد که نشان می داد آب به صورت منطقه ای قطع و ظاهرا به صورت جیره بندی توزیع خواهد شد.

گفتنی است بنا بر اظهارات مسئولن آبفا در شرایط فعلی برای نیاز آبی مردم این شهر بندری به ۲ هزار و ۵۵۰ لیتر آب در ثانیه نیاز است که این مقدار با ۸۰۰ لیتر کمبود در ثانیه همراه بوده و لذا بسیاری از مناطق با قطعی آب روبرو هستند.

جیبره بندی نداریم

در همین حال مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان  با اشاره شایعات مطروحه در فضای مجازی پیرامون جیره بندی آب و یا جدولی که در فضای مجازی دست به دست می شود اظهار کرد: در برخی موارد که یکی از منابع تامین آب بندرعباس دچار مشکل وتنش می شود، برخی مناطق بندرعباس که در ارتفاع بیشتری قرار دارند دچار افت فشار یا قطعی موقت می شوند.

امین قصمی برنامه نوبت بندی آب مناطق مختلف شهر بندرعباس و جداول منتشر شده در فضای مجازی را جعلی خواند و افزود: چون انتشار این جدول جعلی با قطع موردی آب در برخی محلات هم‌زمان شد موجب ایجاد شائبه درباره واقعی بودن جدول یادشده گردید.

وی در عین حال تصریح کرد: میزان باراندگی در سال زراعی جاری بسیار اندک ونزدیک به صفر بود و حوزه آب ریز سدهای شمیل ونیان هیچ ورودی نداشتند ‌و به همین دلیل مردم باید در مدیریت مصرف با شرکت آب وفاضلاب همکاری بیشتری داشته باشند.

قصمی اضافه کرد:تجربه نشان داده است که هرگاه با مردم صادقانه مشکل کمبود آب  را مطرح کرده ایم ، همکاری عالی داشته اند به گونه ای که در سخت‌ترین شرایط هم نیازی به نوبت بندی آب در شهر بندرعباس نداشته ایم.

به گفته قصمی ظرف سه روز آینده این مشکل نیز برطرف می شود و توزیع  آب در تمام مناطق بدون قطعی یا افت فشار  ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد : شناسایی عامل یا عاملان تهیه وانتشار جدول جعلی جیره بندی آب نیز  در دستور کار بوده و به صورت جدی در دست پیگیری است.

مدیرعامل آبفا هرمزگان در خصوص انتشار جدول جیره بندی آب شهر بندرعباس که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر قطعی آب برنامه ریزی شده‌ای نداریم مگر اینکه حادثه‌ای بر روی خطوط انتقال و یا تأسیسات آب رخ داده باشد که در این صورت به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بخش آب شیرین کن‌ها به عنوان یکی از منابع تأمین آب شهر بندرعباس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ظرفیت دو آب شیرین کن این شهر تا اردیبهشت ماه سال آینده به طور کامل وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر کاهش شدید بارندگی‌های امسال، در صورت ادامه بارش حداقلی باران در بهار سال آینده باز هم خبرهای خوبی در حوزه آب نخواهیم داشت و در بخش منابع آبی سطحی و زیرسطحی با چالش‌هایی مواجه خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.