۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 743629

تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر پیکان به مرحله یک‌ هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد.

صعود استقلال با حذف پیکان

قدس آنلاین:  تیم‌های فوتبال پیکان و استقلال در دیداری از مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام حذفی امروز (پنج‌شنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ و در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی ۲ بر یک استقلال به پایان رسید و این تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. گل‌های استقلال را شیخ دیاباته و محمد دانشگر و گل پیکان را ابراهیم صالحی به ثمر رساندند.

چند دقیقه اول بازی در اختیار پیکان بود اما رفته رفته این استقلالی‌ها بودند که بازی را در دست گرفتند و چند موقعیت نصف‌ونیمه هم ایجاد کردند اما موفق به گلزنی نشدند.

در یکی از این حملات بود که استقلال صاحب یک ضربه آزاد شد. این ضربه را وریا غفوری زد و توپش بعد از برخورد به تیرک روی خط دروازه در حرکت بود که شیخ دیاباته برای باز کردن دروازه به سمت توپ رفت اما مدافع پیکان با او برخورد کرد و همین صحنه را داور پنالتی اعلام کرد. داور هم‌چنین در ابتدا بازیکن پیکان را اخراج کرد اما بعد از اعتراض پیکانی‌ها و مشورت با کمک داور، کارت قرمز را به کارت زرد تغییر داد. دیاباته پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و دروازه پیکان را در دقیقه ۱۷ باز کرد.

در ادامه پیکانی‌ها سعی کردند با در اختیار گرفتن توپ به سمت دروازه استقلال بروند و در این کار هم تا حدودی موفق بودند اما در خلق موقعیت خطرناک روی دروازه حریف آنچنان قدرتمند ظاهر نشدند. این مالکیت هم کمی بعد از دست رفت و دوباره شاگردان فرهاد مجیدی بازی را در اختیار گرفتند و حملاتی را روی دروازه حریف ایجاد کردند. 

در دقیقه ۳۹ بازی و در یکی از این حملات محمد نادری یک ارسال بلند روی دروازه پیکان کرد و محمد دانشگر که جلو کشیده بود و در نزدیکی تیر دوم دروازه پیکان حضور داشت این ارسال را با یک بغل پا تبدیل به گل دوم استقلال کرد.

در دقیقه ۵۸ بازی پیکانی‌ها به چند پاس سریع توپ را به محوطه جریمه استقلال رساندند و توپ بعد از برخورد با پای محمد نادری به ابراهیم صالحی رسید و او هم با یک ضربه محکم دروازه استقلال را باز کرد تا اختلاف به یک گل کاهش پیدا کند.

پیکانی‌ها که برای برگرداندن نتیجه امیدوار شده بودند باز هم به بازی هجومی ادامه دادند اما در خلق موقعیت خطرناک ناکام بودند و فقط به نزدیکی محوطه جریمه استقلال می‌رسیدند و سعی می‌کردند با پرتاپ‌های اوت بلند روی دروازه استقلال خطر ایجاد کنند. همین بالا بازی کردن پیکانی‌ها باعث شد تا شاگردان مجیدی بتوانند موقعیت‌های خطرناکی به دست بیاورند.

در یکی از این حملات دروازه‌بان پیکان برای دفع توپ از محوطه جریمه هم خارج شد اما ضربه او توپ را به بابک مردای رساند اما مرادی نتوانست دروازه خالی از دروازه‌بان را باز کند و نادر محمدی توپ را به بیرون فرستاد. در یک حمله دیگر بابک مرادی در محوطه جریمه پیکان یک پاس عرضی داد و فرشید اسماعیلی را با دروازه‌بان تک‌به‌تک کرد اما اسماعیلی توپ را به بیرون زد. 

استقلالی‌های می‌توانستند در دقیقه ۸۰ گل سوم را هم به ثمر برسانند اما باز هم نادر محمدی از روی خط دروازه توپی را که به هم‌تیمی‌اش برخورد کرده بود بیرون کشید و مانع از به ثمر رسیدن گل شد. استقلالی‌ها که می‌خواستند خیال‌شان از برد راحت شود باز هم به حملات‌شان ادامه دادند و در دقیقه ۸۴ دوباره صاحب یک موقعیت خطرناک شدند اما ضربه سر بابک مرادی به تیر دروازه برخورد کرد و در ادامه شوت قایدی را هم دروازه‌بان پیکان دفع کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.