امامان جمعه خراسان رضوی سخنان خود را به روز پاسدار، روز بزرگداشت شهدا، حل مشکلات اقتصادی و گرانی و سفر پاپ به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی مرجع شیعیان اختصاص دادند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین در فریمان امام جمعه این شهرستان در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به در پیش بودن روز پاسدار گفت: عزیزان سپاه پاسداران با عنایت خدای متعال و زیر پرچم ولایت در همه عرصه‌های نبرد از مسائل امنیتی گرفته تا مسائل اقتصادی و فضای مجازی به خوبی در خط مقدم انقلاب اسلامی جهاد و تلاش می‌کنند که از همه ایشان قدردانی می‌شود.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی در خصوص مشکلات اقتصادی هم افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند گرانی‌ها و تورم افسار گسیخته علاج و درمان کارشناسی دارد و مجلس و دولت تا زمانی که ساختار بانک مرکزی، ساختار بودجه‌ریزی وساختار مالیاتی کشور را درست نکنند، این تورم‌های افسارگسیخته ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته عناصر دیگری هم در بروز این مشکلات دخیل است مانند نبود نظارت کارآمد بر بازار تولید و توزیع و مقابله قاطعانه نکردن با احتکار و گرانی‌های بی‌منطق و بدون توجیه، عدم مدیریت بر واردات و صادرات در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، کاهش ندادن هزینه‌های غیر ضروری اداری و نکاستن از تجملات که موجب می‌شود مسوولان از مردم دور شوند و درد آنان را آنچنان که باید احساس نکنند.

امام جمعه فریمان در خصوص سفر پاپ به عراق هم اظهار داشت: منزل و پذیرایی ساده و مواجهه کریمانه آیت الله العظمی سیستانی با پاپ نماد افتخارآمیزی از زیست و مرام مراجع معظم دینی اسلام است.

چناران- امام جمعه چناران در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به فرا رسیدن روز برگداشت شهدا گفت: آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشوراست که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که توجه به فرهنگ ایثار و شهادت راز بیمه شدن کشور در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام مظفر تاجی با اشاره به سفر پاپ به عراق هم افزود: آنچه در این سفر مشخص بود ساده‌زیستی و بی‌تکلفی آیت الله العظمی سیستانی مرجع اعلای شیعیان و صاحب فتوای معروف جهاد بود.

وی به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در مورد گرانی ها اشاره و در خصوص راه حل‌های علاج گرانی‌ها ادامه داد: راه حل مشکلات از درون کشور و با نگاه درون‌ زا می‌گذرد. تقویت انضباط پولی و مالی و اصلاح ساختار بودجه، رشد و رونق تولید داخلی براساس یک برنامه قرارگاهی کوتاه مدت و بلند مدت، صرفه‌جویی و بهینه‌ سازی در هزینه‌ های تولید با استفاده از فناوری‌های نوین و روزآمد، افزایش نظارت کارآمد بر بازار تولید و توزیع و مقابله قاطعانه با احتکار و گرانی‌های بی‌منطق و بدون توجیه و مدیریت بر واردات و صادرات در کوتاه‌ مدت و میان‌ مدت برخی از راههای مقابله با گرانی است.

گناباد- امام جمعه گناباد در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان بر افزایش هوشیاری آحاد مردم و از جمله جوانان در برابر جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمنان تاکید کرد و گفت: دشمنان به شیوه‌های مختلف و از جمله از طریق فضای مجازی به دنبال نیل به اهداف خصمانه خود در این زمینه هستند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: دشمنان در راستای جنگ نرم تلاش می کنند حقایق را برای مردم وارونه جلوه دهند و آنان را نسبت به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ناامید کنند و استقامتشان را در این زمینه کاهش دهند.

وی ضمن تاکید بر هم افزایی بخشهای گوناگون جامعه از جمله بخشهای فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم ادامه داد: جوانان مومن و انقلابی به عنوان افسران مقابله با این ترفندهای فرهنگی دشمنان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی باید بصیرت آحاد جامعه را نسبت به ترفندهای معاندان افزایش دهند.

سبزوار- امام جمعه سبزوار در خطبه های نماز جمعه امروز این شهرستان با اشاره به سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیکهای جهان، به عراق  و دیدار با  آیت الله سیستانی گفت: این مرجع عالیقدر مظلومیت مردم یمن، فلسطین و ظلم و ستم آمریکا و ابرقدرتها به مستضعفان را یادآور شده است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: پاپ رهبر معنوی که مدعی صلح، رحمت وآرامش است و در وضعیت امنی به کشور عراق سفر کرد چرا رفتار آمریکا در ایجاد داعش را تقبیح  و ظلم و ستم به مردم یمن با حمایت آمریکا و انگلیس را سرزنش نکرد.

وی اضافه کرد: پاپ فرانسیس حتی از قهرمانان امنیت عراق و سوریه و شهدای مدافع حرم که در مسیر صلح و دفع خطر تروریست‌ها به شهادت رسیدند نیز یادی نکرد.

تربت حیدریه - خطیب نماز جمعه تربت حیدریه با اشاره به ۲۲ اسفند و روز بزرگداشت مقام شهدا و جایگاه شهادت در اسلام گفت: اسلام در طول تاریخ با شهادت بیمه شده است.

حجت‌الاسلام محمد داوری افزود: واژه شهادت یعنی بذل جان در راه خدا که  بالاترین جایگاه انسانی بوده و معامله ای است که فروشنده آن انسان آگاه و خریدار آن خداوند است.

وی ادامه داد: سلاح شهادت برنده ترین سلاح آفرینش است و انقلاب اسلامی با کمک شهدا و با وجود دشمنیهای استکبار غرب و شرق ایجاد شد و عنصر ایثار و شهادت نقش بی بدیلی در تثبیت انقلاب اسلامی ایران داشت.

خطیب جمعه تربت‌حیدریه گفت: روز مبعث ارزشمند ترین روز تاریخ بشر است چون در این روز فرد اول عالم آفرینش که پیامبر اسلام(ص) است، ماموریت هدایت بشر را در قالب بعثت بر عهده گرفته است.

داوری افزود: نشان دادن راه هدایت به مردم، تعلیم کتاب الهی و حکمت، نشان دادن نشانه های الهی به مردم و تربیت و پاک کردن نفس‌ها از انواع آلودگی ها و ایجاد جامعه اخلاق محور از اهداف بعثت است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.