کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی سؤال برانگیز و کاملاً هدفمند امتیاز میزبانی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی قطر و بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را از تیم ملی فوتبال ایران و سه نماینده حاضر در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان سلب کرد تا مشخص شود یک بار دیگر فوتبال ایران قربانی تصمیمات شائبه برانگیز سیاسی این نهاد بین‌المللی قرار گرفته است!

سیاسی بازی  AFC  علیه ایران

البته نکته جالب توجه این بود که از چند روز قبل این خبر بارها در رسانه‌های گروهی مطرح شده بود، اما مسئولان نه تنها آن را تأیید نکردند، بلکه تلاش کردند با پیش کشیدن ملاقات رئیس جدید فدراسیون با وزیر امور خارجه، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک این‌گونه وانمود کنند که برای کسب میزبانی در تلاش‌اند.

توپ در زمین مدیر قبلی

با این حال مسئولان ورزش ایران مدعی شدند این تصمیم عادلانه نیست و همان‌گونه که سر گروه‌های دیگر به عنوان میزبان انتخاب شدند، تیم ملی ایران نیز باید میزبان بازی‌های خود در مرحله مقدماتی باشد. همزمان با این واکنش‌ها مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با انتقاد صریح از مدیریت قبلی فدراسیون، تلاش کرد این ناکامی را به مدیریت قبلی پیوند زند، البته سخنان علی جوادی دور از منطق نیز نبود، چون از مدت‌ها قبل مسئولان فدراسیون فوتبال می توانستند با نامه‌نگاری از منافع فوتبال ملی دفاع کنند اما آن‌ها که سخت درگیر موضوع برگزاری انتخابات بودند نه تنها با فیفا نامه‌نگاری نکردند بلکه ترجیح دادند این موضوع را به دست فراموشی بسپارند.

نقش تاج

با این وجود یکی از جدی‌ترین چالش‌های ممکن در این خصوص برای مهدی تاج تنها عضو ایرانی حاضر در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به وجود آمد، مدیر روابط عمومی فدراسیون و رسانه‌های گروهی مهدی تاج را متهم به ناکارآمدی کردند؛ چون از حق میزبانی تیم ملی دفاع نکرده است، در حالی که می توانست از این موضوع به خوبی دفاع کند.

همزمان با اوج گرفتن انتقادها از مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و تنها عضو هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه‌ای اعلام کرد این گونه تصمیمات محصول تصمیم‌گیری هیئت اجرایی نیست.

سکوت معنادار فیفا

صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: میزبانی بحرین حاصل تبانی بین AFC و فیفاست. باید بگویم که حمایت ما هم در گذشته از شیخ سلمان کار اشتباهی بود و نتیجه آن را الان می‌بینیم. هنوز روزنه‌هایی وجود دارد که این اتفاق کاملاً غیرعادلانه را دنبال کنیم. ما بنا داریم که مکاتبه‌ای را با توماس باخ داشته باشیم. سکوت فیفا بسیار معنادار است. چطور وقتی که صحبت از وزارت ورزش و کمیته المپیک مطرح می‌شود فیفا دخالت می‌کند، ولی در این رأی که تضییع حق فوتبال ایران است، سکوت کرده است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.