سرباز حاج قاسم، طلبه جهادی، روحانی جهادگر، سرباز دین، فرقی نمی‌کند... در این وانفسا که خیلی‌ها به دنبال آباد کردن دنیای خودشان هستند، انسان‌هایی پیدا می‌شوند که خداوند تاج بندگی بر سرشان قرار داده است...

همت جهادی در حاشیه شهر مشهد/ طلاب پای کار محرومان آمدند

به گزارش قدس آنلاین، سرباز حاج قاسم، طلبه جهادی، روحانی جهادگر، سرباز دین، فرقی نمی‌کند... در این وانفسا که خیلی‌ها به دنبال آباد کردن دنیای خودشان هستند، انسان‌هایی پیدا می‌شوند که خداوند تاج بندگی بر سرشان قرار داده است؛ برای آباد کردن دنیای محرومین و نیازمندان.

راه طلبگی راهی دشوار و در عین حال شیرین و گوارا است؛ طلبه‌های جهادی حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) با چهره‌هایی آرام و صبور، بدون ذره‌ای خودنمایی این روزها در حاشیه شهر مشهد آستین بالا زده و جلوه‌هایی شیرین از همدلی و همدردی با مردم را ثبت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نظافت یزدی مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) تاکید کرد که قرار نیست حوزه علمیه مدرسه‌ای برای طلبه‌ها باشد، بلکه ساخت حوزه علمیه حضرت مهدی عجل الله در ابتدای شهرک شهید رجایی با هدف محرومیت‌زدایی و حمایت ویژه نیازمندان حاشیه شهر مشهد ساخته شده و صرفا یک مکان فقط برای درس خواندن طلاب نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه قرار است در این حوزه کلاس‌های آموزشی، تربیتی، ورزشی و علمی برای کل نوجوانان و جوانان حاشیه شهر برگزار شود و ان‌شاءالله این مکان تبدیل به یک قطب آموزشی و فرهنگی برای حاشیه شهر شود ادامه داد: امروز تک تک طلبه‌ها در شرایط سخت معیشتی و بیماری کرونا هر کدام گوشه‌ای از کار را گرفته‌اند پیمان بسته‌اند که یک دل و یک رنگ برای اعتلای دین و ایران عزیزمان بکوشند و با هیچ غفلت و کسالتی از پای نمی‌نشینند.

وی افزود: حضور جهادی طلاب حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) و همکاری با قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در طرح دوخت و تهیه ماسک و لباس بیمارستانی در کارگاهی که طلبه‌ها راه‌اندازی کرده بودند در همان روزهای آغازین شروع این ویروس منحوس کرونا قابل توجه بود.

نظافت ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم " . این کلام رهبر فرزانه انقلاب اهمیت و ارزش فعالیت‌های جهادی را در گام دوم انقلاب مشخص می‌کند، در همین راستا فراخوان دعوت به همکاری جهت ضدعفونی معابر و مساجد حاشیه شهر برای طلاب حوزه علمیه حضرت مهدی عجل الله اعلام شد.

وی با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه به مواسات و دستگیری نیازمندان تاکید کرد: انسان‌های برخوردار توجه داشته باشند که اگر مواسات با محرومان نداشته باشند، از رزق ویژه خداوند محروم می‌شوند.

نظافت مواسات را سبب نورانی شدن رزق انسان دانست و گفت: اگر انسان می‌خواهد رزق مادی که خداوند به او عطا کرده به رزق انسانی و نورانی تبدیل شود باید مواسات و دستگیری نیازمندان را داشته باشد.

وی اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، تهیه البسه، اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان محروم، تهیه و توزیع گوشت و بسته‌های معیشتی ...به مردم محروم حاشیه شهر را از فعالیت‌های طلاب حوزه علمیه حضرت مهدی عجل الله برشمرد.

وی مبنای مواسات را مهربانی عنوان و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی آزمایشی سخت برای ملت، دولت و مسئولان و مردم بیان فرمودند که همه باید اهل مواسات و همدلی باشند.

نظافت ابراز کرد: مسئول لایق کسی است که با مردمش مهربان باشد، امام زمان عج در مورد مسئولان جامعه از خداوند طلب می‌کنند که  "خدایا تفضل کن که امیران جامعه بر مردم عادل و دلسوز باشند" همچنین امام علی علیه السلام به مالک می‌فرماید: "با زیر دستانت مهربانی کن حتی اگر مسلمان نیستند".

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.