مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: کارت هوشمند ملی یک میلیون و یکصد هزار نفر در استان در صف انتظارصدور می باشد.

 یک میلیون و یکصد هزار کارت هوشمند ملی در نوبت صدور/۱۰۵هزار نفر هیچ گونه اقدامی نکرده اند

سید حسین نیری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۴میلیون و هفتصد و هفتاد و یک هزار نفر مشمول شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

وی تصریح کرد:  از این تعداد تاکنون ۴میلیون و ششصد و شصت و شش هزار و پانصد و ده  نفر یابه عبارتی ۹۷.۸درصد افراد دارای شرایط ، در خواست خود را  برای دریافت این کارت ثبت کرده اند  و یکصد و پنج هزار و سیصد نفر  در خراسان رضوی نیز تاکنون هیچ گونه اقدامی برای دریافت کارت هوشمند ملی انجام نداده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی افزود: از طرفی تا امروز تعداد ۳میلیون و چهارصد و بیست و هفت هزار کارت هوشمند ملی  در استان به افرادی که تقاضای خود را ثبت کرده اند تحویل داده شده است و صدور کارت هوشمند ملی یک میلیون و یکصد هزار نفر از تقاضاهای ثبت شده نیز در صف انتظار می باشد.

نیری ادامه داد: همچنین کارت هوشمند ملی یکصد و چهار هزار و چهارصد نفر از افراد علی رغم اینکه صادر شده و در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال آماده تحویل می باشد و  طی چند بار از طریق پیامک این موضوع به آنها اطلاع رسانی صورت گرفته است  اما هنوز هیچ گونه اقدامی برای دریافت آن انجام نداده اند .

وی با بیان اینکه میانگین زمانی صدور کارت هوشمند ملی بیش از یک سال است، بیان داشت: میانگین زمانی صدور کارت هوشمند ملی برای تقاضاهای مختلف متفاوت است به طوری که برای  افرادی که به تازگی به سن ۱۵سال رسیده و به عبارتی کارت اولی محسوب می شوند و همچنین برای افرادی که کارت خود را مفقود کرده و تقاضای المثنی دارند این زمان کوتاه تر و برای افرادی که کارت ملی قدیمی را در اختیار دارند  و تقاضای صدور کارت هوشمند ملی خود را نیز ثبت کرده اند این میانگین زمانی طولانی تر می باشد .  

نیری افزود: هزینه قانونی درخواست کارت هوشمند ملی ۲۵هزار تومان است که در زمان ثبت نام به صورت اینترنتی دریافت می شود و دفاتر پیشخوان نیز حق الزحمه خود را در دو مرحله ثبت تقاضا و همچنین تحویل کارت و فعال سازی بر اساس نرخ مصوب کانون دفاتر پیشخوان دریافت می کنند و در این زمینه هیچ گونه مشورتی با ثبت احوال نمی شود که در حال حاضر رقمی در حدود ۱۶هزار تومان می باشد.

وی ادامه داد: تعرفه ثبت تقاضا برای صدور المثنی کارت هوشمند ملی نیز دو برابر درخواست اولیه برای صدور این کارت یعنی  ۵۰هزار تومان است که حق الزحمه دفاتر نیز به آن افزوده می شود.

وی اظهار کرد: افرادی که کارت هوشمند ملی آنها صادر شده و هنوز برای دریافت آن اقدامی نکرده اند و همچنین افرادی که تاکنون درخواست خود برای صدور این کارت را ثبت نکرده اند به این نکته توجه داشته باشند که در انجام امور اداری و بانکی خود با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد از این رو تقاضای ما این است که هر چه سریعتر برای دریافت کارت و همچنین ثبت درخواست به دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال مراجعه نمایند.

وی تصریح کرد: اما افرادی که درخواست خود برای صدور کارت هوشمند ملی را ثبت کرده اند و کارت آنها هنوز صادر نشده است برای انجام فعالیت های اداری و بانکی خود با به همراه داشتن برگه رسید ثبت درخواست این کارت با مشکلی مواجه نخواهند شد زیرا کد رهگیری که در این برگه وجود دارد تا زمان صدور کارت به منزله کارت هوشمند ملی دارای اعتبار می باشد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.