مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طی دوسال اخیر ۱۸۰۸ ویژه برنامه قرآنی شامل برگزاری محافل قرآنی و کرسی تلاوت، برگزاری جلسات ترتیل‌خوانی، برپایی جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم در استان برگزار شده است.

اجرای ۱۸۰۰ برنامه قرآنی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمدزاده در تشریح فعالیت‌های دوساله اوقاف در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی، اداری و اجتماعی، اظهار کرد: طی دو سال اخیر شناسایی و معرفی ۳۰ نفر واجد شرایط به عنوان امین در موقوفات تحت تصدی اوقاف و امور خیریه، به ‌روز رسانی ۱۲۰۰ حکم برای هیأت امنای بقاع متبرکه، راه‌اندازی ۱۱ سرور در اداره کل و اتصال به ۴۵۰ رایانه در کل استان صورت گرفته است. همچنین چابک‌سازی اداره کل و ادارات اجرایی اوقاف و امور خیریه و کاهش ۱۰ درصدی نیروهای اداری طی دو سال اخیر از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

وی با اشاره به اجرای امینانه نیات واقفان، ادامه داد: ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی به استان‌های سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان به مبلغ پنج میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در سال ۹۸ با توجه به برگزاری مراسم اربعین حسینی در راستای خدمت به زائران امام حسین(ع) موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی به مدت ۱۰ شبانه‌روز برپا شد و طی این مدت به ۱۵۴ هزار زائر خدمات ارائه شد.

وی در خصوص ویژه برنامه‌های قرآنی دو سال اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، افزود: برگزاری ۱۷۶ محفل انس با قرآن کریم در سراسر استان، برگزاری ۱۰۱ برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، برگزاری ۸۹۷ جلسه تفسیر قرآن کریم، برگزاری تعداد ۴۲۷ کرسی تلاوت قرآن کریم در بقاع متبرکه، برگزاری تعداد ۲۰۷ جلسه مفاهیم قرآن کریم در بقاع متبرکه و برگزاری چهل‌ودومین و چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم با کسب ۷۷ رتبه ملی و بین‌المللی از دیگر اقدامات این اداره در زمینه فرهنگی بوده است.

احمدزاده اعزام ۱۱۴ حافظ کل قرآن کریم به عتبات عالیات را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این اداره برشمرد و گفت: تهیه و توزیع بیش از ۱۰۴ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۲۰ میلیارد ریال از محل موقوفات منطبق و کمک‌های خیرین، تهیه و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم و حاشیه شهر با کمک هیئات مذهبی و خادمین بقاع متبرکه نیز در ایام شیوع کرونا از دیگر اقدامات اوقاف است.

وی از راه‌اندازی و فعال‌سازی ۳۰ مرکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه طی دو سال اخیر خبر داد و بیان کرد: اعزام مناسبتی ۲۳۴۹ نفر روحانی به بقاع متبرکه و مناطق محروم و برگزاری بیش از ۵۰ دوره سبک زندگی اسلامی در بقاع متبرکه صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی اظهار کرد: تشکیل و راه‌اندازی ستاد هماهنگی امور خیریه در استان و ۳۱ شورای امور هماهنگی خیریه در شهرستان‌ها از دیگر مباحثی است که صورت گرفت.

 وی اجرای امینانه نیات واقفین به مبلغ ۱۲۶۹ میلیارد ریال در قالب طرح‌های مختلف ضیافت الهی، طرح شهید حسینی، طرح مهر تحصیلی، طرح پیوند آسمانی و طرح مهر تندرستی را از دیگر فعالیت‌های دوسال اخیر این اداره برشمرد.

احمدزاده اضافه کرد: ۴۴۲ وقف جدید و چندین مورد وقف مشارکتی بر اساس اولویت‌بندی و نیازهای روز جامعه نیز در سال‌های ۹۸ و ۹۹ ایجاد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.