امام جمعه و نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مرمت و ساماندهی مجموعه تاریخی قطب‌الدین‌حیدر بعنوان شاخص‌ترین اثر تاریخی شهرستان تاکید کردند.

تاکید مسئولان تربت حیدریه  بر ساماندهی مجموعه قطب‌الدین‌حیدر

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه تربت‌حیدریه امروز پس از بازدید از مجموعه تاریخی فرهنگی قطب‌الدین‌حیدر گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از اعتبارات ملی و استانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صرف مرمت این مجموعه شده است و مرمت و سامان‌دهی این  مجموعه تاریخی نیاز به مشارکت اوقاف و شهرداری دارد.

زنگنه، نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت احیا و محوطه‌سازی این مجموعه جهت جذب بیشتر گردشگر افزود: مجموعه قطب‌الدین‌حیدر  باید با ایجاد ظرفیت‌های جدید و نورپردازی مناسب به ماندگاری بیشتر مسافر و گردشگر در این تربت‌حیدریه کمک کند.

مجموعه قطب‌الدین‌حیدر مشتمل بر مزار، چله‌خانه، ایوان و شبستان مسجدجامع و رباط‌طبسی است که معماری آن مربوط به دوران تیموری تا قاجاریه است و تزیینات نقاشی زیرگنبد مزار از ویژگی‌های منحصربفرد معماری این مجموعه به‌شمار می‌رود؛ این مجموعه با شماره ۱۷۵ در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.