رییس اداره سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۴۰ درصد شکایات مردمی ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دوران کرونا مربوط به نانوایی‌ها است.

۴۰ درصد شکایات مردمی  درباره عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی ها است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی‌اصغر حسنی با بیان اینکه ۴۰ درصد شکایات مردمی ناشی از عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دوران کرونا مربوط به نانوایی ها است از همین رو بازدید از نانوایی توسط کارشناسان بهداشت با شدت بیشتری انجام می شود، گفت: ۶۰ درصد شکایات مردمی نیز مربوط به سایر موضوعاتی است که اماکن باید در شرایط کرونایی آنها را رعایت کنند. 

رییس اداره سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: میزان رعایت بهداشت فردی براساس آمار مربوط به گزارشات کارشناسان بهداشتی ۸۱ درصد، میزان استفاده از ماسک ۷۹ درصد، رعایت ماسک از سوی مشتری ۶۱ درصد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۷۳ درصد است.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی افرادی که در نانوایی در قسمت پخت نان فعالیت می‌کنند نیاز به استفاده از ماسک ندارند ولی افرادی که در خمیر گیری کار می کنند موظف به استفاده از ماسک هستند.

حسنی با بیان اینکه پیگیری برای بررسی شکایت مردمی از نانوایی ها با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت ومعدن با شدت بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است، عنوان کرد: تیم های نظارتی ، بازدیدهای خود را بر روی نانوایی ها افزایش می دهند تا به تخلفات رسیدگی و با متخلفین برخورد شود.

رییس اداره سلامت و محیط کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه ۹۵۱ نانوایی در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی برای بررسی تخلفات به مراجع قانونی معرفی شدند، اظهار کرد: ۳۷ نانوایی متخلف نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و به خطر انداختن سلامت عمومی پلمب شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.