با ردزنی‌های دقیق و شبانه‌روزی کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، پرونده سارقان مأمورنما که قاچاق دارو هم می‌کردند، بسته شد.

کشف داروهای قاچاق از سارقان مأمورنما

با وصول چندین شکایت مشابه از سوی شهروندان به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی و بررسی اولیه ماجرا توسط سرهنگ «قنبری» رئیس این اداره، تصمیم گرفته شد با توجه به اینکه افراد مذکور در پوشش مأمور اقدام به سرقت‌های وحشتناک از شهروندان می‌کردند، پرونده روی میز سرهنگ «میش‌مست» رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان قرار گیرد تا با اقدام‌های فنی و پلیسی هرچه سریع‌تر رد متهمان زده شود.

از همین رو رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن، بررسی موضوع را در دستور کار قرار داد و یک تیم از مأموران زبده این اداره را هم مأمور پیگیری ماجرا کرد.

سارقان کارت بانکی را با رمزش می‌بردند

وقتی پلیس شکات پرونده را برای بیان اظهارات و بدست آوردن سرنخ‌های احتمالی  از ماجرا به پلیس آگاهی فراخواند، معلوم شد پس‌پرده زورگیری‌های اتفاق‌افتاده در مناطق مرکزی شهر مشهد، سه جوان حضور دارند که در پوشش مأمور، راه شهروندان را در مناطق خلوت سد کرده و از عده‌ای در همان محل اقدام به سرقت وجوه نقد می‌کرده و کارت بانکی و رمز عابربانک آن‌ها را هم با تهدید بدست می‌آوردند و به برداشت از کارت بانکی و خالی کردن حساب شکات اقدام می‌کردند.

در این مرحله و پس از چند روز تلاش شبانه‌روزی، مأموران پلیس آگاهی خراسان‌رضوی توانستند هویت یکی از متهمان را که حدوداً ۱۸ساله بود شناسایی کنند. به این واسطه کارآگاهان توانستند پی ببرند که دیگر  همدستان این فرد هم که بین ۱۸ تا ۲۰ سال سن دارند، کجا مخفی شده‌اند. تحقیقات تکمیلی پلیس این ماجرا را هم رو کرد که سارقان مأمورنما در انجام جرایم صورت گرفته پلاک خودرو خود را هم مخدوش می‌کردند.

سایه سنگین پلیس روی سر سارقان

پس از این سلسله اقدامات پلیسی، ماجرا به اطلاع مقام قضایی رسید و دستور دستگیری اعضای باند نیز صادر شد. از همین رو سحرگاه و زمانی که متهمان در خواب به سر می‌بردند، محل اختفای سارقان مأمورنما  که در حوالی بولوار پیروزی واقع شده بود به محاصره کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی استان درآمد و آن‌ها دستگیر شدند.

همزمان مأموران اقدام به بازرسی خانه امن سارقان کرده و مشخص شد این افراد نه‌تنها دست به زورگیری از مردم می‌زدند بلکه در امر قاچاق داروهای نیروزا و آمپول‌های خارجی هم دستی برآتش دارند. به این واسطه محموله‌ای به ارزش حدود ۱۸۰ میلیون تومان هم کشف و به همراه متهمان دستگیر شده به مقر پلیس آگاهی استان منتقل شد.

در ادامه تمامی شکات در مواجهه حضوری صورت گرفته، اعضای باند سارقان مأمورنما را شناسایی کردند و به این واسطه متهمان هم به جرایم ارتکابی اعتراف کرده و با توجه به احتمال افزایش اقدام‌های مجرمانه آن‌ها، تحقیقات پلیسی در این زمینه ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.