مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به مشخص نشدن برنامه اکران نوروزی سینماها، گفت: پیش‌بینی می‌شود اکران نوروزی با استقبال خوبی مواجه شود.

مردم از اکران نوروزی استقبال می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حسن پهلوانی با اشاره به مشخص نبودن فیلم‌های اکران نوروزی ۱۴۰۰، اظهار کرد: تاکنون طبق گمانه‌زنی رسانه‌ها فیلم‌هایی مثل «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «چپ راست» به کارگردانی حامد محمدی، «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی به عنوان گزینه‌های اکران نوروزی مطرح شده‌اند.

وی ادامه داد: در مشهد سینماهای هویزه و آفریقا به عنوان سینماهای تحت مدیریت حوزه هنری در اکران نوروزی شرکت خواهند کرد.

پهلوانی با گلایه از اعتماد نکردن پخش‌کننده‌های فیلم به سینما پس از جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: وقتی جشنواره فجر تمام شد اگر فیلم‌های اکران نشده سال گذشته در اسفند سال جاری اکران می‌شدند روند رشد اقبال عمومی به سمت سینما ادامه می‌یافت و مجدداً کاهش پیدا نمی‌کرد؛ چراکه در زمان جشنواره فجر با اقبال شدیدی مواجه شدیم، اما پس از آن به خاطر اکران فیلم‌های تکراری یا فیلم‌هایی مانند  «شنای پروانه» که قبل از اکران قاچاق شده بود، مجدداً سینما دچار رکود شد. در چنین شرایطی اگر این اعتماد از جانب پخش‌کننده‌ها وجود داشت، استقبال مردم از سینما همچنان ادامه پیدا می‌کرد و در نهایت به اکران نوروزی پرشوری ختم می‌شد.

وی با بیان این‌که «پیش‌بینی می‌شود اکران نوروزی با استقبال خوبی مواجه شود»، خاطرنشان کرد: در جشنواره فجر امسال که با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، حدود ۹۰ درصد ظرفیتی که برای جشنواره در نظر گرفته شده بود به فروش رفت. همچنین در همین شرایط خیلی از فیلم‌ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت سالن‌های جشنواره اکران شدند و این نشان می‌دهد اگر فیلم جدیدی اکران شود مردم حاضر هستند حتی در همین شرایط هم به سینما بیایند و ساعتی را در کنار خانواده‌شان بگذرانند.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اکران پرشور فیلم‌ها در نوروز سال‌های گذشته،  خاطرنشان کرد: هر سال فیلم‌هایی که برنده سیمرغ بهترین فیلم از نگاه مردم می‌شدند در اکران نوروزی حاضر بودند و امسال هم خیلی‌ها منتظر این فیلم‌ها هستند. با این حال معتقدم اگر فیلم‌های خوبی اکران شود مردم از اکران نوروزی استقبال زیادی خواهند کرد.

وی با اشاره به اکران آنلاین فیلم‌ها، افزود: اکران آنلاین هیچ‌وقت قابل مقایسه با اکران روی پرده سینما نخواهد بود. همچنین احتمال قاچاق فیلم از این راه وجود دارد و فیلم‌هایی هم که قاچاق شدند قطعاً تأثیر منفی روی سینما خواهند داشت. این شرایط باعث می‌شود تهیه‌کنندگان و پخش‌کننده‌ها مدام منتظر شرایط ایده‌آل و مطلوب بمانند و در حال حاضر جلوی اکران فیلم‌هایشان را بگیرند. با این حال اگر از این اکران‌ها حمایت شود تا تهیه‌کننده جرأت کند فیلمش را به سینماداران بسپارد، قطعاً موجب رونق سینما خواهد شد.

پهلوانی با اشاره به فعالیت محدود و کم‌رنگ سینماها بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر، گفت: علاوه بر فیلم‌های جشنواره فجر امسال، حدود ۲۰ فیلم از جشنواره فجر ۱۳۹۸ نیز در صف اکران هستند و برخی از آن‌ها فیلم‌هایی بودند که سیمرغ گرفتند و اگر اکران می‌شدند قطعاً استقبال خوبی صورت می‌گرفت. در چنین شرایطی منتظر هستیم که ببینیم برای اکران نوروز چه تصمیمی گرفته می‌شود و امیدواریم با این تصمیم، سینما از رکود خارج شود.

وی با اشاره به تأثیر منفی طرح ممنوعیت تردد شبانه در مشهد بر مخاطبان سینماها، اظهار کرد: آخرین سانس اکران را در تمام روزهای هفته حدود ساعت ۱۸ تنظیم شده تا تماشاچیان یک فیلم، حداکثر تا ساعت ۲۰ از سالن خارج شده و پیش از آغاز ممنوعیت تردد در خانه حضور داشته باشند. با این حال این طرح تأثیر منفی بسیار زیادی روی تعداد مخاطبان ما دارد. به عنوان مثال مخاطبی که تا عصر مشغول به کار خودش بوده، تا زمانی که بتواند همراه خانواده‌اش به سینما برسد، سانس آخر اکران را از دست خواهد داد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی اضافه کرد: سانس‌های ابتدایی سینماها معمولاً خلوت هستند، اما از حدود ساعت ۱۸ که سینما دوباره جان می‌گیرد، مجبوریم سانس‌های اکران را متوقف کنیم تا مردم مشکلی نداشته باشند. با این حال امیدواریم این مسئله با مدیریت بهتری اجرا شود و بتوانیم تا ساعت ۲۰ سانس اکران داشته باشیم؛  چراکه طرح منع تردد یکی از عوامل اصلی فروش کم سینماها در این روزها است و مطمئن باشید تغییر در اجرای این طرح به رونق سینما کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.