چین از رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا به دلیل ممنوعیت بی رحمانه علیه هوآوی انتقاد کرد.

حمله چین به بایدن به دلیل ممنوعیت شدید هوآوی

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، چین و ایالات متحده آمریکا هنوز در مورد مسائل زیادی با هم اختلاف دارند، روابط تجاری هر دو کشور رو به زوال رفته و این موضوع بر رشد فناوری جهانی نیز تأثیر می گذارد. در ابتدا امیدهایی وجود داشت که دولت پرزیدنت بایدن شرایط بین ایالات متحده و چین را تغییر دهد. با این حال، حرکت اولیه بایدن نشان می‌دهد که این تغییر منفی خواهد بود و به عنوان اولین اقدام، رئیس جمهور بایدن در حال سخت گیری بیشتر در مورد شرکت هوآوی است.

برخی از تأمین کنندگان هوآوی از تغییر مجوزهای تأیید شده قبلی هوآوی مطلع شده‌اند و این تغییرات تأمین قطعات مختلف برای هوآوی را دشوارتر می‌کند، این دولت همچنین فناوری‌ها مختلف را برای همکاری با هوآوی یا فروش  قطعات در دستگاه های 5G نیز ممنوع می‌کند. در پاسخ ، دولت چین اقدام رئیس جمهور جو بایدن را محکوم می کند. طبق گفته چین؛ هیچ کس نباید به ایالات متحده اعتماد کند، چین ادعا می‌کند که "ایالات متحده کشوری قابل اعتماد نیست."

ممنوعیت های جدید توسط دولت بایدن از این هفته قابل اجرا است، سخنگوی وزارت امور خارجه، ژائو لیجیان ادعا می‌کند که در این نوع جدال برنده‌ای وجود ندارد. به گفته وی، این اقدامات جدید هم ایالات متحده و هم چین را تحت تأثیر قرار خواهد داد و ظاهراً، ایالات متحده به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد.

ژائو گفت: این ممنوعیت ها، فن آوری و مبادلات تجاری دو کشور و جهان را به شدت مختل خواهد کرد، زنجیره‌های صنعتی جهانی و زنجیره های تأمین قطعات را تضعیف خواهد کرد، ایالات متحده باید بلافاصله جلوی سرکوب شرکت‌های چینی را بگیرد و با شرکت‌های چینی در موضعی عادلانه و بدون تبعیض رفتار کند.

ایالات متحده صادرات فناوری 5G آمریکایی به هوآوی را ممنوع می‌کند

قوانین ایالات متحده صادرات اجزای خاصی مانند نیمه هادی‌ها ، آنتن‌ها، باتری‌ها و تجهیزات فناوری 5G را به هوآوی منع می‌کند و این قوانین به طور خاص توسعه 5G را هدف قرار می‌دهند. بدیهی است که ایالات متحده نمی خواهد هوآوی از فناوری خود برای پیشی گرفتن از آن در زمینه 5G استفاده کند. در این زمینه، هوآوی کارهای زیادی برای انجام دارد. برخی از شرکت ها از قبل مجوز ویژه معاملات با هوآوی را دارند، با این حال اکثر شرکت ها از همین امتیاز برخوردار نیستند. بنابراین، در حالی که هوآوی در جستجوی قطعات است، تأمین کنندگان ایالات متحده نیز ضرر می کنند.

قوانین ایالات متحده در مورد ممنوعیت‌های هوآوی از همان روز اول بسیار پیچیده بوده است و بسیاری از شرکت‌ها این میزان ممنوعیت را درک نمی‌کنند، دولت ایالات متحده هوآوی را تهدیدی برای امنیت ملی می‌داند. بنابراین، اگر شرکت‌های آمریکایی می‌خواهند فناوری‌های آمریکایی را به غول تجهیزات مخابراتی چینی بفروشند، باید مجوزهای دولتی را دریافت کنند که در اکثر موارد دریافت این مجوزها غیر ممکن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.